Erős negyedévet zárt a Volkswagen AG, azaz a VW Csoport, amely kilábalni látszik a tavalyi Covid gödörből. Mivel, a vállalat most több részletet is megosztott elektromos offenzívájának állásáról, nézzük meg, mit emeltek ki ezzel kapcsolatban az aktuális pénzügyi jelentés kapcsán.
Növekvő eladások
A tavalyi első negyedév második fele már szinte minden cégnél a koronavírus árnyékában telt, és ezért – különböző mértékben ugyan, de – megcsappantak az eladások. Európát például 2020 márciusának második felében kezdték lezárni. Így a tavalyi év első 3 hónapjában alig 2 millió autót adott el a konszern – ami persze egy hatalmas szám, de ne felejtsük el, hogy a vállalatnak mintegy 71 autó, motor, vagy váltó gyára és több mint 300 ezer alkalmazottja van. Idén ez a szám 21%-kal magasabb, 2 millió 432 ezer darab volt.
Ebből a mennyiségből idén alig valamivel kevesebb, mint 60 ezer volt a tisztán elektromos jármű, ami a csoport eladásainak 2,5%-át tette ki. A leszállított villanyautók 30%-a épült az MEB platformra (ID.3, ID.4), a többi régebbi konstrukció volt (pl. e-Up!).
Az ID.3 gyártása 2019 novemberében kezdődött, de a sokat emlegetett szoftver problémák miatt egészen 2020 szeptember 11-ig kellett várni az autók átadására. Az ID.4 gyártása 2020. augusztus 20-án kezdődött Zwickauban, és tavaly év végén már közel 5000 darabot át is adtak belőle Európában. Mint emlékezetes a CO2 kvóták miatt elhalasztották a tengerentúli startot, és minden elérhető autót Európába irányítottak. A vállalat szerint most márciusban megkezdődtek a mennyiségi kiszállítások a modellből.
A cég azt is kiemelte, hogy idén év elején megkezdődött a zwickaui üzemben a három műszakos termelés ,és idén nyáron várható Európában az ID.4 sorozat első vezeték nélküli szoftverfrissítése. Megemlítették még az Audi Q4-et is, amely a csoport prémium márkájának első MEB platformos típusa – a közlemény szerint jól haladnak ezzel a modellel is.
A cég villanyautóinak 71%-át Európában adták el, és házon belül a legnépszerűbb márka a Volkswagen személyautós üzletága volt. Ebből kelt el a mennyiség fele. Az Audi az elektromos eladások negyedét hozta, de 15%-kal beszállt a Porsche is. A Škoda és a Seat 4-4%-kal vette ki a részét, de fogyott 687 darab villany kisáruszállító is VW logóval, illetve eladtak 199 darabot „egyéb” villanyjárművekből is. Ez utóbbi valószínűleg a Scania érdeme.
A növekvő eladások jót tettek a pénzügyi eredménynek is. Míg tavaly ilyenkor 55 milliárdos forgalom mellett mindössze 500 millió Euró volt az adózott eredmény, úgy most 62,4 milliárdnyi bevételből 3,4 milliárd volt a haszon.