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
auto
2024. 04. 20. szombat

Már az utakon tesztelik a Porsche következő villanyautóját

elektromos autó

Véget ért a digitális fejlesztés, és a weissach-i létesítményen belüli tesztelés időszaka a Porsche következő tisztán elektromos modellje, a Macan EV számára, így a szabadidőautó legelső prototípusai kigurulhattak a közutakra, hogy a valós közlekedési szituációkkal is megismerkedhessenek. A járműveknek körülbelül 3 millió kilométert kell megtenniük különböző időjárási és útviszonyok között, mielőtt 2023-ban megkezdődik a forgalmazásuk.

Habár az elektromos Macan piaci bevezetésének tervezett dátumát a Porsche eddig sosem jelentette be, valószínűleg halasztásra került sor, hiszen korábban minden médium 2021-ről, vagy 2022-ről számolt be. A német autógyártó sajtóanyagában most az olvasható, hogy a villanyautó megjelenése előtt a jelenlegi Macan kap egy újabb hagyományos meghajtású utódot 2021 folyamán (valószínűleg ezzel együtt jött volna eredetileg a Macan EV), és csak ezt követően érkezhet a zéró emissziós típus 2023-ban. A különböző hajtásláncú változatokat azután párhuzamosan értékesítik majd.

A Macan EV erősen álcázott prototípusai egyelőre nem sokat árulnak el a végleges dizájnról, azt azonban tudjuk, hogy a villanyautó saját dedikált elektromos padlólemezen fekszik (az Audival közös, 800V-os PPE-n), azaz műszakilag semmi köze sem lesz a hagyományos testvéreihez. A Porsche elárulta, hogy a fejlesztés során az egyik legfontosabb célkitűzés, hogy elektromos SUV-ja a legsportosabb modell legyen a szegmensben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.