HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Nem mindennap látni ilyen előzéseket a monacói pályán

Az ABB FIA Formula E világbajnokság 2020/2021-es hetedik szezonjának legutóbbi futamán újra megmutatták az elektromos versenyautók pilótái, hogyan kell izgalmas produkcióval szórakoztatni a versenysport szerelmeseit. Ezúttal szerencsére nem a szakadó esőről, a biztonsági autó körözéséről, és a lemerülő akkumulátorokról szólt az összecsapás, helyette egy bravúros előzésekben hemzsegő viadalnak adott otthont a világhírű monacói pálya.

A május 8-án tartott Monaco E-Prix most először a Formula E történetében már majdnem teljes hosszában, néhány módosítással a Formula 1-ben megismert szakaszokkal és látnivalókkal várta a pilótákat. A futam előtti szabadedzéseken összeszedett tapasztalatok jelentették tehát mindent tudást, amivel a versenyzők nekivághattak az új terepnek, ennek ellenére azonban mégsem lehet azt mondani, hogy óvatosra vették volna a figurát.

A monacói pálya az 1929-ben megrendezett legelső futama óta számos gyönyörű manővernek volt a helyszíne, de alapvetően a tengerparti városállam utcáin nem könnyű előzni. Erről viszont senki sem szólt a Formula E lovagjainak, akik körülbelül 150 alkalommal cseréltek pozíciót, amiből 28 az első hat helyezett között történt.

A leglátványosabbat a Jaguar Racing pilótája, Mitch Evans mutatta be (a fenti videóban 2:45-nél és 3:22-nél), aki ráadásul az előzésre szinte teljesen alkalmatlan Beau Rivage enyhe kanyarjában suhant el Attack Mode-ban Antonio Felix da Costa mellett, megszerezve az első pozíciót. A DS Techeetah versenyzője a verseny után elmondta, hogy látta Evans-t közeledni, és hogy lehet esélye előzni, de nem gondolta volna, hogy valóban meg meri lépni. „Egy kicsit meglepett, de tényleg, le a kalappal azért a lenyűgöző mozdulatért, igazi elkötelezettség”.

Forrás: Formula E

Ezt az előzést da Costa az utolsó körben bosszulta meg (4:08), amikor Evans a rendelkezésére álló erősen korlátozott mennyiségű energia miatt védekező állásba kényszerült. Da Costa ezt kihasználva eleinte csak piszkálgatta, és energiaigényes manőverekre kényszerítette, majd végül átvette tőle az első helyezést egy szintén bravúros mozdulattal. „Ez volt a Formula E karrierem legkockázatosabb előzése” – mondta da Costa. A célegyenesben ráadásul Robin Frijns is megelőzte Evans-t az Envision Virgin Racing köntösébe bujtatott autójával.

Forrás: Formula E

A jelenlegi világbajnok Da Costa számára ez volt az évad legelső futamgyőzelme, a portugál nemzetiségű pilóta ezzel a táblázat negyedik fokára kapaszkodott fel 52 ponttal. A DS másik versenyzője, a francia Jean-Éric Vergne is jól teljesített: ő a negyedik helyen végzett, és az övé volt a verseny leggyorsabb köre. 46 pontjával a hetedik a tabellán, ahol jelenleg elképesztően szoros a verseny – Frijns vezet 62 ponttal, őt de Vries követi 57 ponttal, a harmadik Evans 54 ponttal, da Costát pedig csupán 2 pont választja el a dobogótól.

Forrás: Formula E

Csapatszinten sincsenek nagyobb különbségek: A Mercedes-EQ áll az élen 105 ponttal, őket a Jaguar követi 103 ponttal, a dobogó harmadik fokán pedig a DS Techeetah áll 98 ponttal.

Június 19-20-án nemcsak új pályára, hanem új helyszínre költözik át a Formula E, ugyanis a következő versenyhétvégét a versenysorozat történetében először mexikói Pueblában rendezik meg.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.