Tényleg megbukott az elektromos Mustang a jávorszarvas-teszten?

A napokban attól a szenzációtól hangos az autós sajtó, hogy a Ford Mustang Mach-e megbukott az ún. jávorszarvas-teszten. A lavinát a svéd Tekniken Svarld magazin cikke indította el, amelyhez egy videót is feltöltöttek a Youtube-ra.

A svéd lap a Ford Mustang Mach-E AWD Long Range változatát tesztelte, a gyári 225/55 R19 méretű gumiabroncsokkal. A teszten, melynek során egy váratlanul felbukkanó akadályt kikerülő manővert szimulálnak, komoly problémaként értékelték az autó viselkedését, mivel a jármű maximum 68 km/h sebességgel volt képes teljesíteni a kihívást.

A tesztelők azért fogalmaztak ennyire keményen, mert az autó hasonló körülmények között kipróbált versenytársai, a Hyundai Ioniq 5, a Skoda Enyaq iV és a Tesla Model Y, ennél gyorsabban, 72, illetve 75 km/h sebességgel is képesek voltak áthaladni a bóják között.

A Ford elektromos újdonsága 65 km/h sebességgel még probléma nélkül teljesítette a tesztet, 68 km/h sebességgel már nehézkes volt az úton tartani, majd 70 km/h sebességgel már lesodorta az út szélét jelző bójákat, 72 km/h-val próbálkozva pedig már letért az útról. A szakemberek nem megfelelően hangolt elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC) tették felelőssé az autó hátuljának kitörése miatt.

Jogosan merül fel azonban a kérdés, hogy valóban bukásnak kell-e nevezni azt, ha az egyik autó 7 km/h-val lassabban képes teljesíteni egy tesztet, mint egy másik modell? Az autók, különösen a mai elektromos autók nem egyformák, van amelyik gyorsabban tölt, a másiknak a fogyasztása kedvezőbb, a harmadik előbb eléri a 100 km/h tempót, miért lenne bukás, ha egy típussal kicsit óvatosabban kell haladni a kanyargós úton? Szerintem bukás az lett volna, ha az autó viszonylag alacsony tempóval próbálkozva felborul. Nektek mi a véleményetek?

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.