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 A napokban attól a szenzációtól hangos az autós sajtó, hogy a Ford Mustang Mach-e megbukott az ún. jávorszarvas-teszten. A lavinát a svéd Tekniken Svarld magazin cikke indította el, amelyhez egy videót is feltöltöttek a Youtube-ra. A svéd lap a Ford Mustang Mach-E AWD Long Range változatát tesztelte, a gyári 225/55 R19 méretű gumiabroncsokkal. A teszten, melynek során egy váratlanul felbukkanó akadályt kikerülő manővert szimulálnak, komoly problémaként értékelték az autó viselkedését, mivel a jármű maximum 68 km/h sebességgel volt képes teljesíteni a kihívást. A tesztelők azért fogalmaztak ennyire keményen, mert az autó hasonló körülmények között kipróbált versenytársai, a Hyundai Ioniq 5, a Skoda Enyaq iV és a Tesla Model Y, ennél gyorsabban, 72, illetve 75 km/h sebességgel is képesek voltak áthaladni a bóják között. Elcsapja a jávorszarvast, vagy felborul a Model Y? A Ford elektromos újdonsága 65 km/h sebességgel még probléma nélkül teljesítette a tesztet, 68 km/h sebességgel már nehézkes volt az úton tartani, majd 70 km/h sebességgel már lesodorta az út szélét jelző bójákat, 72 km/h-val próbálkozva pedig már letért az útról. A szakemberek nem megfelelően hangolt elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC) tették felelőssé az autó hátuljának kitörése miatt. Jogosan merül fel azonban a kérdés, hogy valóban bukásnak kell-e nevezni azt, ha az egyik autó 7 km/h-val lassabban képes teljesíteni egy tesztet, mint egy másik modell? Az autók, különösen a mai elektromos autók nem egyformák, van amelyik gyorsabban tölt, a másiknak a fogyasztása kedvezőbb, a harmadik előbb eléri a 100 km/h tempót, miért lenne bukás, ha egy típussal kicsit óvatosabban kell haladni a kanyargós úton? Szerintem bukás az lett volna, ha az autó viszonylag alacsony tempóval próbálkozva felborul. Nektek mi a véleményetek? Jön a nagy töltésfrissítés a Mustanghoz Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!