PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 26. péntek

Szeptember elején, a müncheni IAA rendezvényen a Cupra elárulta, hogy megkezdődött a Born tisztán elektromos ferdehátú előszériájának gyártása a Volkswagen zwickaui gyárában, a legfrissebb, kedden kiadott közlemény szerint azonban ez mostanra lezárult, és az alkalmazottak átálltak a villanyautó sorozatgyártására.

A Born gyártása új fejezetet nyitott a spanyol márka történetében: egyrészről ez a cég legelső tisztán elektromos meghajtású modellje, másrészt pedig a Cupra azt várja tőle, hogy 20%-ra tudja növelni vele saját autóinak részesedését a Volkswagen Csoport globális eladásain belül, újabb piacokat megnyitva a márka előtt. Forgalmazásának novemberi kezdetével a cég egy új elosztási stratégiát is bevezet, valamint a vásárlás mellett előfizetéses modellt is kínál a Bornhoz.

A modell gyártása emellett értékes tapasztalatot is nyújt a Cupra későbbi terveihez, miszerint 2025-től évente több mint félmillió villanyautót gyárt saját márkajelzése alatt, és a Csoport többi márkája számára a martorelli létesítményben.

This slideshow requires JavaScript.

Zwickauban a Born mellett négy másik tisztán elektromos modellt gyártanak sorozatban (Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron). A létesítmény kapacitása napi 1400, évi körülbelül 330.000 autó.

A MEB-padlólemezt használó Born magyarországi ára egyelőre nem ismert, de azt már nemrég megírtuk, hogy Németországban mennyivel kerül többe egy ugyanazzal a hajtáslánccal szerelt ID.3-asnál.

Mutatjuk, mennyibe kerül a Cupra első elektromos autója

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.