A német autóipari beszállító a Volterio nevű startuppal állt össze abból a célból, hogy 2022 közepére gyártásközeli állapotba hozzanak egy olyan töltőrobotot, ami – bár vezeték nélküli – mégis fizikai kapcsolatot létesít az elektromos autó aljára szerelt vevőegységgel. A Continental sajtóközleménye alapján a sorozatgyártást 2024-re célozzák meg. A bemutatott rendszer hasonlónak tűnik más cégek vezeték nélküli, indukciós töltő hardvereihez. Lényege, hogy egy áramforráshoz csatlakoztatott automatikus földi egység csatlakozik az autóra szerelt vevőegységhez. A Continental szerint a különbség a klasszikus vezeték nélküli töltésekhez képest az, hogy itt a két egység valós fizikai kapcsolatot hoz létre és a töltés nem indukciós elven működik. A mérnökök szerint a fizikai kapcsolaton keresztül áramló töltés kisebb energiaveszteséggel jár, mint az indukciós töltés mágneses mezőjén áramló eljárás esetén. A bemutatott prototípus 22 kW váltakozó áramú (AC), illetve 50 kW egyenáramú (DC) töltésre képes. Ez azt is jelenti, hogy akár otthoni, akár ipari, vagy köztéri felhasználásra is alkalmassá tehető.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 Sokan úgy gondolják, hogy a vezeték nélküli töltési megoldások nem feltétlenül jelentenek előrelépést az elektromobilitásban. Ezzel azonban nem mindenki ért egyet. Az amerikai Energiaügyi Minisztérium Oak Ridge Nemzeti Laboratóriuma (ORNL) már 2018-ban azt állította, hogy akár 120 kW állandó teljesítmény is átvihető vezeték nélküli töltéssel 97%-os hatékonysággal. Az ilyen jellegű kutatások folyamatosak és ennek nyomán az ORNL 2020-ban már 20 kW energia átvitelét mutatta be vezeték nélküli technológiával 11 hüvelykes légréssel, mindössze 8% veszteség mellett. Ez azt jelenti, hogy legfeljebb 27,94 cm-es légrésen belül 92%-os hatékonyság érhető el. Ezt az elektromos autót már vezeték nélkül is tölthetjük A Continental és a Volterio most bemutatott rendszere, akár 11,8 hüvelyknyi, vagyis durván 30 cm-nyi eltérést is képes korrigálni, így az autósoknak nem kell tűpontosnak lennie, ha így szeretnének tölteni. Arról egyelőre nincsenek pontos információk, hogy a rendszer mit kezd majd az autó alján felgyülemlett sárral, hólerakódással, vagy az út porával, amelyek további akadályt jelenthetnek és a szkeptikusok is szeretik ezeket felhozni a technológia ellenérveként. Ez azonban még így is jobb megoldásnak tűnik, mint a Tesla 2015-ben bemutatott „kígyó” töltője, de kevésbé tűnik bonyolultnak a kínai Aiwais applikáción keresztül hívható robotjánál is. Az önvezető járművek elterjedésének egyik legfőbb alapja lehet az automatizált töltési megoldások fejlődése, ugyanakkor más helye is lehet a piacon. A luxus kategória otthoni töltési megoldásai közé ugyanúgy beférhet, mint a tömegközlekedés esetleges végpontjain telepített megoldások közé. 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!