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
auto

Véget érhet a Nissan LEAF pályafutása

elektromos autó
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

Az évtized közepére véget ér a Nissan LEAF gyártása, a japán gyártó végleg elengedheti az úttörő villanyautó márkanevét – írja az Automotive News neve elhallgatását kérő belső forrásra hivatkozva.

A 2010 végén bemutatott Nissan LEAF az első nagy volumenben gyártott elektromos autó volt, de az értékesítés elmaradt az előzetes várakozásoktól. Több évvel megelőzte a Teslát, amely menővé tudta tenni a villanyautózást, de hiába küzdött több mint egy évtizeden keresztül a vezető szerepért, az Egyesült Államokban nem tudta azt megszerezni. Mostanra – talán a fejlesztések elmaradása miatt – a vásárlók inkább egy nem túl sikeres kezdeti próbálkozásként, mint egy jól csengő, vágyott névként gondolnak a típusra, ezért a Nissan nem tervezi, hogy új generációs LEAF-et dobjon piacra, állítja az Automotive News három különböző forrása. Abban azonban már megoszlik a források véleménye, hogy a LEAF márkanevet teljesen el fogja-e engedni a gyártó.

Nissan Leaf 100 ezer km után

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

A portál kérdésére a Nissan szóvivője, Brian Brockman nem kívánt spekulációkba bocsátkozni a LEAF jövőjével kapcsolatban, azt azonban elmondta, hogy a vásárlók újra érdeklődni kezdtek a modell iránt, melynek oka az elektromos járművek iránti növekvő kereslet és a LEAF ár-érték aránya. A Nissan amerikai eladásainak mintegy 40%-át teszik majd ki a különféle szegmensekben kínált elektromos járművek 2030-ra, mondta Brockman.

Nem kell tehát aggódnunk, hogy elektromos Nissanok nélkül maradunk, hiszen 2030-ig világszerte 15 akkumulátoros elektromos Nissan modellt ígérnek, amelyhez a japán vállalat közel 18 milliárd dollárt fektet az elektromobilitásba. A Nissan tehát új fejezetet nyit, amelyhez minden bizonnyal felhasználják majd a LEAF tanulságait.

Nissan Chill-Out – ez lehet a márka következő elektromos crossovere

Az első új modell természetesen az Ariya kompakt crossover, a LEAF utódja pedig talán a tavaly Chill-Out néven bemutatott koncepcióra épülő autó lehet, amely a Nissan CMF-EV platformját, valamint az e-4orce nevű kétmotoros összkerékhajtási rendszert használja majd.

A LEAF 18 hónappal azelőtt érkezett meg az Egyesült Államokba, hogy a Tesla lenyűgözte a világot Model S elektromos szedánjával. A Nissannak meg volt tehát az előnye, az újdonság technológiai és gyártási innovációkat egyaránt bevezetett. Mégsem tudott megfelelni a modell a Nissan akkori vezérigazgatója, Carlos Ghosn magasztos piaci elvárásainak. Egyes vélemények szerint túl gyorsan jöttek a konkurensek és az elektromos járművek versenye roppant mód felgyorsult, miközben a Nissan túl sokáig késlekedett az előny megtartásához nélkülözhetetlen frissítésekkel.

Carlos Ghosn: a Nissan elektrifikációs terve túlságosan lassú

Az AutoPacific elnöke, Ed Kim véleménye szerint a Nissan elszámolta magát, ami ahhoz vezetett, hogy elpazarolta lépéselőnyét. „Ma a LEAF név nem sokat jelent az elektromos járműveket vásárlók számára. Nem rendelkezik megfelelő a márkaerővel, hiányzik a termék frissítése, a jobb dizájn, a CUV karosszéria.” – mondta Kim.

Jeff Schuster, az LMC Automotive elnöke úgy vélekedett, hogy az elmúlt évtized első generációs elektromos autói inkább „tudományos projekteknek” számítottak, mintsem a belsőégésű motoros modellek praktikus alternatíváinak. A LEAF pedig ezekhez a korai elektromos járművekhez tartozik, ahelyett, hogy azt tükrözné, merre tart a piac. „Gyanítom, hogy a Nissan meg akar szabadulni ettől” – mondta Schuster.

Magyarországon az előző hónap végén 28.102 tisztán elektromos modell volt forgalomban, nyár végére minden bizonnyal túllépjük a harmincezres számot. Ezek közül több mint 4000 darabot a Nissan LEAF-ek tesznek ki. Sokak számára ez a típus jelentette a belépőt az elektromos autók világába. Nektek mi a véleményetek róla, ideje elengedni a márkanevet, vagy egy alaposabb megújulással van még jövőéje a LEAF-nek?

Megcsappant villanyautó-regisztrációkkal indult el az idei nyár

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.