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
auto
2024. 03. 29. péntek

Ez az autó kell neked, ha spórolni akarsz az energiával

A júniusi dizájnbemutató után ma hajnalban az IONIQ 6 műszaki tulajdonságaira is fény derült, így megtudhattuk, mekkora hatótávolságot kínál a Hyundai Prophecy tanulmányból kifaragott elektromos szedán.

IONIQ 6: ilyen, amikor a Prófécia valósággá válik

Tudjuk jól, hogy a hatótáv nem minden, sőt, manapság már egy egyre kisebb jelentőséggel bíró tulajdonságnak számít, a dél-koreaiak esetében azonban azért is vagyunk különösen kíváncsiak, mert a jármű látványosan áramvonalas formával debütált, azaz a fejlesztők egyértelműen a hatékonyság növelésére törekedtek – ezért is nevezi egyébként a Hyundai Electrified Streamlinernek az autót. Nem mellesleg, a klasszikus IONIQ, melynek gyártása most júliusban végleg leáll, az egyik leghatékonyabb villanyautó a piacon.

Ezt az IONIQ 6-ra is elmondhatjuk, a becsült fogyasztás az európai WLTP ciklus szerint 14 kWh alatt marad 100 km távon, ami valóban kiemelkedő hatékonyságról árulkodik – ha valaki ennél is jobbat szeretne, akkor annak a Lightyear napelemes autóját érdemes megvárni, ami állítólag 10,5 kWh-t is tud majd.

Az IONIQ 6 többféle hajtással és akkumulátorcsomaggal kapható, hogy minden vásárló igényeinek megfeleljen. A nagy hatótávolságú, 77,4 kWh-s akkumulátor kétféle villanymotorral párosítható, vagy hátsókerékhajtással (RWD) vagy összkerékhajtással (AWD). A csúcsmodell kétmotoros AWD hajtást kínál 239 kW kombinált teljesítménnyel és 605 Nm nyomatékkal. Ebben a konfigurációban 0 km/h-ról 100 km/h-ra 5,1 másodperc alatt gyorsul az autó. A fentebb említett lenyűgöző fogyasztás az 53 kWh-s standard akkumulátorral, 18 hüvelykes gumiabronccsal és RWD motorral érhető el.

A modellcsalád legnagyobb elérhető hatótávolsága 610 km, amely a nagy akku és a kevésbé energiaigényes egymotoros hajtásból áll össze. Az IONIQ 6 az E-GMP padlólemezre épült, csakúgy, mint az IONIQ 5-ös testvére, így a 400 és a 800 V-os töltést egyaránt támogatja. Egy 350 kW teljesítményű villámtöltőn akár 18 perc alatt fel lehet tölteni az aksit 10%-ról 80%-ra. A jármű V2L funkcióra képes, azaz egy adapteren keresztül akár a töltőcsatlakozóján keresztül is adhat át energiát más elektromos berendezéseknek.

Az IONIQ 6 4855 mm hosszú, 1880 mm széles, 1495 mm magas, tengelytávolsága pedig 2950 mm. Utasterét úgy tervezték, hogy kényelmes és személyre szabott búvóhelyként szolgáljon a vásárlók számára. A Dual Color Ambient Lighting lehetővé teszi a vezető számára, hogy kedvére szabja a belső tér megjelenését és hangulatát a 64 színből és hat előre kiválasztott témából történő választással. A Speed Sync Lighting mód érzelmekkel gazdagítja a vezetési élményt azáltal, hogy az első sorban lévő belső világítás fényerejét a jármű sebessége alapján módosítja.

A villanyautó műszerfala egy 12 hüvelykes, teljes érintőképernyős infotainment kijelzőt és egy 12 hüvelykes digitális klasztert tartalmaz. Az Apple Carplay és az Android Auto is támogatott, és az IONIQ 6 rendszerei OTA frissítésekkel fejlődhetnek, javulhatnak.

A modell gyártása hamarosan, még a harmadik negyedévben megkezdődik, a piaci bevezetés részleteit később közli a gyártó. Az alábbi videó remekül összefoglalja az IONIQ 6 fontosabb technológiáit és jellemzőit.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.