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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Itt az ütősebb változat a Hyundai vadiúj villanyautójából

elektromos autó

Temérdek lesifotó árulkodik arról, hogy a Hyundai legelső igazi villanyautójából érkezik egy sportosabb verzió, amit a sajtó Hyundai IONIQ 5 N-ként emleget, és az első tisztán elektromos modell lesz a márka teljesítményközpontú autóinak sorában. Ezek a hírek igazak, 2023-ban valóban piacra kerül az IONIQ 5 új változata, ezt most maga a dél-koreai gyártó is megerősítette. Csakhogy nem ezt a villanyautót láthatjuk elsőként N-es jelzéssel a Hyundaitól.

Ma hajnalban a gyártó lerántotta a leplet két extrém sporttanulmányról is, melyek kikövezik az utat az N divízió zéró emissziós jövője felé. Az egyik az RN22e, amit hívhatnánk akár IONIQ 6 N-nek is, hiszen nem más, mint a napokban leleplezett szuperhatékony szedán kipattintott változata, csakhogy ez még nem egy gyártásba induló járgány, hanem amolyan tesztlaboratórium a későbbi fejlesztésekhez.

Ez az autó kell neked, ha spórolni akarsz az energiával

Az E-GMP dedikált elektromos padlólemezre épített RN22e 4915 mm hosszú, 2023 mm széles, 1479 mm magas, tengelytávja pedig 2950 mm, tehát 60 mm-rel hosszabb, 143 mm-rel szélesebb, és 16 mm-rel alacsonyabb, mint a mintaként szolgáló alap IONIQ 6. Külsőre számos dizájnelem hangsúlyozza, hogy a pályára született, mélyebb légbeömlők, diffúzor, nagyobb felnik és szélesebb kerékívek, és egy látványos hátsó szárny teszi megjelenését agresszívabbá.

Két villanymotorja együttesen több mint 430 kW csúcsteljesítményt képes leadni 740 Nm azonnali forgatónyomatékkal, azaz 48 kW híján kétszer olyan erős, mint az utcai IONIQ 6 csúcsverziója. Végsebessége a 250 km/h-t is eléri. Akkuból a 77,4 kWh-s csomagot kapta a sportkocsi 400/800 V töltési képességgel.

A Hyundai szerint fontos, hogy az autó érzelmekben gazdag vezetési élményt kínáljon: az RN22e-ben egy úgynevezett N Sound+ funkció található, amely a belső és külső hangszórókból generál hangot a dinamikus vezetési érzés érdekében. Ezenkívül az N e-shift a vibrációt és a váltás érzését integrálja az N Sound+-szal.

Az N divízió felkészítése az elektromobilitásra egyébként már az E-GMP padlólemez piaci bevezetése előtt megkezdődött, 2020-ban például az RM20e prototípus is a villanyos hajtás potenciálját hirdette a magas teljesítményű modellek között, továbbá az ETCR túraautó-bajnokságban immár második éve versenyző Veloster N ETCR is értékes tapasztalatokat jelent a vállalatnak. A Hyundai sajtóközleménye egyébként nem egyértelműsíti, hogy lesz megvásárolható N-es változat az IONIQ 6-ból, de meglepő lenne, ha kihagyná ezt a lehetőséget a cég.

A másik újdonságról itt írtunk.

Klasszikus köntösben, 670 lóerővel robbant be a koreaiak hidrogénhibridje

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.