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 Ahogy tegnap a kormányinfón megtudtuk, éves 2523 kWh (az átlagos fogyasztás) felett augusztus elsejétől már piaci áron kapjuk az elektromos energiát. A pontos piaci ár egyelőre nem ismert, 100 és 250 Ft/kWh között rengeteg optimista és pesszimista tippet hallottunk. Elektromos autót otthon töltve nem valószínű, hogy sokan a küszöb alatt maradnak, bár azok jobb helyzetben vannak, akiknek a garázsa a lakástól független villanyórával van ellátva. Elindítottunk egy szavazást a 17.000 feletti taggal rendelkező Villanyautós tippek és kérdések Facebook csoportban, amelyben arról kérdeztük a villanyautó-tulajdonosokat, hogyan érinti majd őket a küszöbön álló áremelés. RENDKÍVÜLI: Rengeteget fogsz fizetni az energiáért Mindig is sejtettük, hogy az elektromos autót használók jelentős része rendelkezik napelemes rendszerrel is, a szavazás mégis meglepő eredményt hozott. Az autósok felét ugyanis azért nem érinti majd az áramár emelkedése, mert a szaldós rendszerben telepített háztartási naperőműve fedezi a közlekedés energiaigényét. A villanyautósok 13%-a mondta, hogy rendelkezik ugyan napelemmel, de annak termelése csak részben fedezi az autó fogyasztását, így ők részben piaci áron tudnak majd otthon tölteni. További 10% számára azért nem fog fájni az áremelés, mert elsősorban ingyenes töltőket használnak. A válaszadók szerint egyes munkáltatók térítésmentes töltési lehetőséget biztosítanak az alkalmazottak számára, sokan pedig a Tesla Supercharger hálózatában, esetleg a Lidl vagy a Penny áruházak egyelőre ingyenes oszlopain töltik az autóikat. A többség tehát bizakodó, rossz helyzetbe kerül azonban a villanyautósok negyede. 26% adta azt a választ, hogy a jövő hónaptól piaci áron fog otthon tölteni. Amennyiben az áram ára 200 Ft/kWh közelébe emelkedik, a hagyományos üzemanyagokon pedig marad a 480 forintos sapka, akkor az a váratlan helyzet állhat elő, hogy az elektromosautó-tulajdonosok drágábban fognak közelekedni, mint a városi utcákat füstbe borító hagyományos autók. Címlapkép: Margetán Zsombor Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!