Az Euro NCAP legfrissebb töréstesztjei között túlsúlyba kerültek a villanyautók, ezúttal a Hyundai Ioniq 6 eredményeit tekintjük át. Egy frissen fejlesztett elektromos autónál nem is lehet kérdés az öt csillagos Euro NCAP törésteszt, idén csak a BMW i4, az idősebb alapokkal rendelkező Kia Niro EV és a taxinak szánt Mobilize Limo kapott 4 csillagot a tesztelt 19 elektromos modell közül. A csillagok száma mellett persze fontos a részeredmények áttekintése is.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 Az Ioniq 6 a legjobb eredményt a felnőtt utasok védelme tekintetében érte el, a 97%-os érték holtversenyben első helyezést jelent a Tesla Model Y-nal. A szöveges értékelésből kiderül, hogy a félfrontális teszten az utastér stabil maradt. Az autó egyaránt jól védi a vezető és a jobb első ülésen utazó személyt, a tesztbábu minden kritikus testrésze jó értékelést kapott. A baleset másik résztvevőjével szemben az Ioniq 6 jóindulatúan viselkedik. A teljes felületű ütközésnél minden kritikus testrész védelme jó vagy megfelelő értékelést kapott. Oldalsó ütközésnél megfelelő a fej, a has és a medence védelme. Megfelelő értékelést kapott az utasok oldalirányú elmozdulása és az Ioniq 6 rendelkezik a két utast egymástól védő légzsákkal is, amely jól védi az utasok fejét. Hátulról érkező erőhatásnál a fejtámlák jól védenek az ostorcsapás típusú sérüléstől. A gyermekek védelme kategóriában elért 87%-os eredmény az idén tesztelt autók között a középmezőny végére pozícionálja az Ioniq 6-ot, a legjobb eredményt ebben a kategóriában a Mercedes-Benz EQE és a Tesla Model S 91%-os pontszáma jelenti. Aggodalomra azért nincs ok, a töréstesztek során a 6 éves és a 10 éves gyermeket szimbolizáló próbabábu minden kritikus testrésze számára jó eredményt kapott a félfrontális és oldalsó ütközésnél egyaránt, az autó ebben a tekintetben maximális pontszámot ért el. Az alacsonyabb pontszámot egyes biztonsági eszközök hiánya, például a jobb első utasülésről és a hátsó középső ülésről hiányzó isofix rögzítési pont eredményezte. Az utasoldali légzsák viszont kikapcsolható, így hátrafelé fordított babahordozó az utasülésre is beköthető biztonsági övvel. A gyalogosok és kerékpárosok védelménél elért 66%-os eredménnyel sajnos nem remekelt az Ioniq 6. A koreai konszern ebben a tekintetben idén elég gyengén szerepelt, a lista végén a Genesis GV60 (63%) és a Kia EV 6 (64%) áll, a legjobb eredményt pedig a Tesla Model S (85%), illetve a Mercedes-Benz EQE (83%) érte el a 2022-ben végzett teszteken. Az elütött gyalogosok fejének védelme jellemzően marginális vagy gyenge értékelést kapott. A lökhárító jó védelmet nyújt a gyalogosok lábának és a medencének okozott sérülések is jellemzően jó értékelést kaptak, bár itt már előfordult gyenge részeredmény is. Az IONIQ 6 vészfékező rendszere (AEB) jól teljesített a gyalogosokkal és kerékpárosokkal szemben, a legtöbb helyzetben sikerült elkerülni az ütközést. A vezetéstámogatási rendszereket tekintve az Ioniq 6 eredménye (90%) erős középmezőnyt jelent. Elmarad az élen álló Tesla Model Y és Model S 98%-os értékelésétől, de jelentősen felülmúlja a Kia Niro 60%-os és a BMW i4 64%-os kifejezetten gyenge szereplését. Az autó vészfékező rendszere jól teljesített, plusz pontot ért az első- és hátsó üléseken egyaránt alapfelszereltség részeként meglévő biztonsági öv becsatolására emlékeztető rendszer. A sávtartó finoman korrigálja a jármű mozgását, ha az kisodródna a sávból és néhány kritikusabb helyzetben is képes beavatkozni. A sebességtartó érzékeli a helyi sebességkorlátozásokat, melyet a járművezető döntésétől függően automatikusan vagy a vezető jóváhagyásával alkalmazhat. A közelmúltban összetört autók között legjobban a Tesla Model S szerepelt, de nem ért el az első helyhez elegendő pontot. Csak második lett a Tesla Model S az európai törésteszten 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!