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
auto
2024. 07. 27. szombat

A felnőtt utasokat védi legjobban a Hyundai Ioniq 6

Az Euro NCAP legfrissebb töréstesztjei között túlsúlyba kerültek a villanyautók, ezúttal a Hyundai Ioniq 6 eredményeit tekintjük át.

Egy frissen fejlesztett elektromos autónál nem is lehet kérdés az öt csillagos Euro NCAP törésteszt, idén csak a BMW i4, az idősebb alapokkal rendelkező Kia Niro EV és a taxinak szánt Mobilize Limo kapott 4 csillagot a tesztelt 19 elektromos modell közül. A csillagok száma mellett persze fontos a részeredmények áttekintése is.

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

Az Ioniq 6 a legjobb eredményt a felnőtt utasok védelme tekintetében érte el, a 97%-os érték holtversenyben első helyezést jelent a Tesla Model Y-nal. A szöveges értékelésből kiderül, hogy a félfrontális teszten az utastér stabil maradt. Az autó egyaránt jól védi a vezető és a jobb első ülésen utazó személyt, a tesztbábu minden kritikus testrésze jó értékelést kapott. A baleset másik résztvevőjével szemben az Ioniq 6 jóindulatúan viselkedik.  A teljes felületű ütközésnél minden kritikus testrész védelme jó vagy megfelelő értékelést kapott.

Oldalsó ütközésnél megfelelő a fej, a has és a medence védelme. Megfelelő értékelést kapott az utasok oldalirányú elmozdulása és az Ioniq 6 rendelkezik a két utast egymástól védő légzsákkal is, amely jól védi az utasok fejét. Hátulról érkező erőhatásnál a fejtámlák jól védenek az ostorcsapás típusú sérüléstől.

A gyermekek védelme kategóriában elért 87%-os eredmény az idén tesztelt autók között a középmezőny végére pozícionálja az Ioniq 6-ot, a legjobb eredményt ebben a kategóriában a Mercedes-Benz EQE és a Tesla Model S 91%-os pontszáma jelenti.

Aggodalomra azért nincs ok, a töréstesztek során a 6 éves és a 10 éves gyermeket szimbolizáló próbabábu minden kritikus testrésze számára jó eredményt kapott a félfrontális és oldalsó ütközésnél egyaránt, az autó ebben a tekintetben maximális pontszámot ért el. Az alacsonyabb pontszámot egyes biztonsági eszközök hiánya, például a jobb első utasülésről és a hátsó középső ülésről hiányzó isofix rögzítési pont eredményezte. Az utasoldali légzsák viszont kikapcsolható, így hátrafelé fordított babahordozó az utasülésre is beköthető biztonsági övvel.

A gyalogosok és kerékpárosok védelménél elért 66%-os eredménnyel sajnos nem remekelt az Ioniq 6. A koreai konszern ebben a tekintetben idén elég gyengén szerepelt, a lista végén a Genesis GV60 (63%) és a Kia EV 6 (64%) áll, a legjobb eredményt pedig a Tesla Model S (85%), illetve a Mercedes-Benz EQE (83%) érte el a 2022-ben végzett teszteken.

Az elütött gyalogosok fejének védelme jellemzően marginális vagy gyenge értékelést kapott. A lökhárító jó védelmet nyújt a gyalogosok lábának és a medencének okozott sérülések is jellemzően jó értékelést kaptak, bár itt már előfordult gyenge részeredmény is. Az IONIQ 6 vészfékező rendszere (AEB) jól teljesített a gyalogosokkal és kerékpárosokkal szemben, a legtöbb helyzetben sikerült elkerülni az ütközést.

 

A vezetéstámogatási rendszereket tekintve az Ioniq 6 eredménye (90%) erős középmezőnyt jelent. Elmarad az élen álló Tesla Model Y és Model S 98%-os értékelésétől, de jelentősen felülmúlja a Kia Niro 60%-os és a BMW i4 64%-os kifejezetten gyenge szereplését.

Az autó vészfékező rendszere jól teljesített, plusz pontot ért az első- és hátsó üléseken egyaránt alapfelszereltség részeként meglévő biztonsági öv becsatolására emlékeztető rendszer. A sávtartó finoman korrigálja a jármű mozgását, ha az kisodródna a sávból és néhány kritikusabb helyzetben is képes beavatkozni. A sebességtartó érzékeli a helyi sebességkorlátozásokat, melyet a járművezető döntésétől függően automatikusan vagy a vezető jóváhagyásával alkalmazhat.

A közelmúltban összetört autók között legjobban a Tesla Model S szerepelt, de nem ért el az első helyhez elegendő pontot.

Csak második lett a Tesla Model S az európai törésteszten

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.