Hidrogén töltőállomás és új Ionity töltők jöhetnek Magyarországra

Tovább gyarapodhat a hazai elektromosautó-töltőhálózat, írja sajtóközleményében a Technológiai és Ipari Minisztérium.

Magyarország négy vállalati kezdeményezésű projektet nyújthat be az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) alternatív üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztési pályázatára. A közel 8 milliárd forint összértékű projektek támogatása esetén további 127 ultragyors elektromosautó-töltőpont létesülhet gyorsforgalmi utak mentén, 25 helyszínen. Az egyik projektben kiépülhet az ország első kamionok és haszonjárművek töltésére alkalmas hidrogén töltőállomása is az M1 autópálya mellett, Tatabányánál.

A tervezett beruházásokban többek között az M0, az M1 (Győr, Mosonmagyaróvár, Tata), az M3 (Bag, Mezőkeresztes), az M4 (Szolnok), az M5 (Inárcs, Kecskemét) és az M7 (Siófok, Székesfehérvár) autópályák mellé telepíthetnek nagy teljesítményű töltőállomásokat az akkumulátoros villanyautók számára, Tatabánya Óvárosnál pedig két önálló, kamionok kiszolgálására is alkalmas, 700 bar nyomású hidrogén töltőpont létesülhet.

A tegnap este megjelent Magyar Közlönyből a pályázó cégeket is megismerhettük, így az MVM Mobiliti Kft., az OMV Hungária Kft., az Ionity GmbH, valamint a Ral Elektro Kft. építheti az új töltőket, összesen 25 helyszínen.

forrás: Magyar Közlöny 2022/188.

Tavaly év végén számoltunk be az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz első közlekedési pályázati felhívás (CEF2) első köréről, amelynek során több mint 200 ultra töltő telepítésére pályázott a MOL, az E.ON, a Shell, a Mobiliti és az e-Mobi. A tavalyi pályázat részleteiről az alábbi cikkben írtunk.

Címlapkép: MTI

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.