A Mercedes-Benz közleményben számolt be róla, hogy november 16-tól új ajánlott fogyasztói árat kapnak EQS és EQE modelljei. Csakhogy ez a bejelentés nem a már megszokott áremeléses sztori volt – éppen az ellenkezője, a Merci villanyautóinak ára csökken, és nem is akármilyen mértékben. Akad olyan típus, amely 237.600 jüannal, átszámítva mintegy 13,2 millió forinttal lett olcsóbb. Viszonyításképpen, egy Tesla Model 3 RWD jelenleg 265.900 jüanba kerül Kínában. A Mercedes EQE három típusa 50.000, 50.000, és 50.700 jüannal kerül kevesebbe, így immár 478.000 jüan a legolcsóbb változat, a középsőért és a legdrágábbért pedig 496.000, illetve 534.300 jüant kell kifizetni alapáron. Az EQS szedán még nagyobb árzuhanáson esett át, itt a négy típus ára 204.600 és 237.600 jüan között csökkent, így legolcsóbban 845 ezerért lehet hazavinni az autót, a kínálat topmodellje pedig 1.134.000 jüanba kerül. Az AMG-Mercedes EQS vételára sem maradt változatlan, mindkét verziót 198.600 jüannal árazta lejjebb a gyártó. Mercedes-Benz EQE A brutális mértékű árcsökkentés okát az eladási számokban érdemes keresni. Az EQE-ből például 678 darab fogyott októberben Kínában, de más elektromos Mercedesek sem teljesítettek jobban: az EQA-ból 94-et vittek haza, az EQB 133 eladást produkált, EQC-t pedig mindösszesen hatan vettek. A kínai sajtó helyi autóipari elemzőket is megkérdezve arról számolt be, hogy a Mercedes modelljei nem csupán magas vételáruk miatt nem tudtak sikert aratni a kínai piacon, hanem azért sem, mert technológiájukkal nem érnek fel más hasonló árú, vagy akár olcsóbb villanyautókhoz. Mercedes-Benz EQS Az EQE elsőszámú vetélytársaként például a NIO ET7-et említik, amely támogatások előtt 458.000 jüanért is elvihető, azaz olcsóbb, mint a Merci árcsökkentett üzleti limuzinja. Ráadásul a NIO esetében a vásárlók lehetőséget kapnak, hogy az akkut béreljék, ami azt jelenti, hogy 75 és 100 kWh közül választhatnak, de hamarosan piacra kerül a 150 kWh-s akkupakk, ami 1000 km fölé növeli az ET7 hatótávolságát (a NEDC szabvány szerint). A NIO ET7-ből 3050 példány fogyott októberben Kínában. 1000 km hatótávot ígér a NIO ET7 Elemzők szerint egyébként ez a jelentős, 9-22% közötti mértékű árcsökkentés sem lesz elegendő ahhoz, hogy a Mercedes elektromos autói helyt tudjanak állni egy ennyire erős piacon. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!