Lengyelország első saját elektromosautó-márkáját, az Izerát 2020-ban alapította négy energiaszolgáltató. A bejelentett tervek igencsak ambiciózusak voltak, hiszen 2023-ban már gyártani akarták termékeiket, csakhogy az erre kijelölt gyárnak akkor még nyoma sem volt sehol – és ez azóta sem változott. A vállalat elindulása és a lengyel autópiac forradalmasítása tehát nem halad zökkenőmentesen, ám egy friss bejelentésből kiderül, hogy a háttérben azért folynak a munkálatok. Ilyen lesz az első lengyel villanyautó Amikor a lengyelek két éve bemutatták az első két elektromos modelljüket, még nem lehetett tudni, milyen padlólemezre épülnek az autók. Mindössze annyit árultak el, hogy egy nagy autógyártótól vásárolják majd a technológiát, meg is indultak a találgatások, hogy vajon a Volkswagen MEB platformja, a Hyundai Csoport E-GMP-je, vagy esetleg a Toyota e-TNGA-ja lesz a kiválasztott. Egyik tipp sem nyert, az Izera modelljei alá a Sustainable Experience Architecture (SEA) kerül, amit a kínai Geely-től kapnak. Ezt a padlólemezt használja többek között a Smart #1 is, arról viszont egyelőre nem tudni, hogy a 200 kW-os hátsókerekes hajtásrendszert és a 66 kWh-s akkumulátort is átültetik-e a lengyel autókba. A bejelentés szerint egyébként a kínaiak nem szállítanak padlólemezt, sem annak alkatrészeit Lengyelországba, mindössze használati jogot adtak a SEA-ra. A platformot lengyel beszállítók termékeiből rakják össze a Geely védjegyei és tervrajzai alapján. Az Izera első villanyautója egy kompakt SUV lesz, amely a jelenlegi tervek szerint 2025 végén gurulhat le a gyártósorokról. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!