Ahogy arról pár napja beszámoltunk, problémákba ütközött a Volkswagen az új wolfsburgi gyára építése során, mivel két kiszemelt földterületet nem tudtak megvásárolni. Akkor még úgy lehetett tudni, hogy a problémát a tervek átrajzolásával, és 32 engedélyezési dokumentum újbóli benyújtásával orvosolni tudják. Most viszont úgy néz ki, meg sem épül a gyár. Új seprű. Jól seper? A német Manager Magazin úgy értesült, hogy bár hivatalos döntés még nincs, Oliver Blume, a Volkswagen Csoport nemrég kinevezett új vezetője már megosztotta, hogy el akarja kaszálni az új wolfsburgi gyárat. Az üzem eddig kulcsfontosságúnak tűnt a vállalat új SSP nevű platformja, és az első erre épülő, Trinity kódnéven fejlesztett autó szempontjából, hiszen a gyárat kifejezetten ennek építették. Oliver Blume és Herbert Diess Az új épületek a jelenlegi központi gyártól északra, a város egy új ipari területén épültek volna meg, a gyártástechnológia pedig biztosította volna, hogy a Trinity versenyképes legyen a konkurencia autóival. A Reuters a német magazin fülese után szintén rákérdezett a helyzetre forrásainál, és úgy tudja, hogy Blume levélben tájékoztatta a stábot, hogy jelenleg felülvizsgálat alatt van az összes projekt és beruházás, hogy meggyőződjenek az életképességükről, de türelmet kért. A 2 milliárd eurós gyár jövőjéről hivatalos döntés februárban születhet, de a Manager Magazin információi szerint a cég vezetője egyértelművé tette szándékát, ha rajta múlik nem épül meg az új üzem. Állítólag lehet, hogy a régi gyárban készül majd a Trinity. Az ág is húzza De nem az új gyár a Trinity projekt legnagyobb problémája. Az autónak eredetileg 2025-ben kellett volna megjelennie, mégpedig az SSP platform szerves részét képező Softwaregeneration 2.0 fejlesztéssel. Ez gyakorlatilag egy teljesen új szoftveres architektúrát foglal magában. Csakhogy a fejlesztés nem halad jól, és még Diess alatt kénytelenek voltak 2026-ra tolni a tervezett megjelenés dátumát. A német magazin most arról ír, hogy állítólag itt is nagyobb a gond, mint eddig gondoltuk, és Blume már 2029-2030-as gyártási kezdetről beszél. A szoftveres gondok komoly szerepet játszottak abban, hogy Diessnek mennie kellett, és a helyzet komolysága valószínűleg csak most derül ki, amikor az új vezető elrendelte a projektek átvilágítását. Egy belső levelezés szerint a tervek átdolgozása jelenleg is folyik, a döntéseket pedig az igazgatótanács szűk körében fogják meghozni, de kikérik majd a szakszervezet véleményét is. Legelőször a szoftverfejlesztés menetrendjéről és a platformok jövőjéről fognak határozni. A Volkswagen is bajban van a német gyárépítéssel Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!