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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ahogy arról pár napja beszámoltunk, problémákba ütközött a Volkswagen az új wolfsburgi gyára építése során, mivel két kiszemelt földterületet nem tudtak megvásárolni. Akkor még úgy lehetett tudni, hogy a problémát a tervek átrajzolásával, és 32 engedélyezési dokumentum újbóli benyújtásával orvosolni tudják.

Most viszont úgy néz ki, meg sem épül a gyár.

Új seprű. Jól seper?

A német Manager Magazin úgy értesült, hogy bár hivatalos döntés még nincs, Oliver Blume, a Volkswagen Csoport nemrég kinevezett új vezetője már megosztotta, hogy el akarja kaszálni az új wolfsburgi gyárat. Az üzem eddig kulcsfontosságúnak tűnt a vállalat új SSP nevű platformja, és az első erre épülő, Trinity kódnéven fejlesztett autó szempontjából, hiszen a gyárat kifejezetten ennek építették.

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

Oliver Blume és Herbert Diess

Az új épületek a jelenlegi központi gyártól északra, a város egy új ipari területén épültek volna meg, a gyártástechnológia pedig biztosította volna, hogy a Trinity versenyképes legyen a konkurencia autóival. A Reuters a német magazin fülese után szintén rákérdezett a helyzetre forrásainál, és úgy tudja, hogy Blume levélben tájékoztatta a stábot, hogy jelenleg felülvizsgálat alatt van az összes projekt és beruházás, hogy meggyőződjenek az életképességükről, de türelmet kért.

A 2 milliárd eurós gyár jövőjéről hivatalos döntés februárban születhet, de a Manager Magazin információi szerint a cég vezetője egyértelművé tette szándékát, ha rajta múlik nem épül meg az új üzem. Állítólag lehet, hogy a régi gyárban készül majd a Trinity.

Az ág is húzza

De nem az új gyár a Trinity projekt legnagyobb problémája.

Az autónak eredetileg 2025-ben kellett volna megjelennie, mégpedig az SSP platform szerves részét képező Softwaregeneration 2.0 fejlesztéssel. Ez gyakorlatilag egy teljesen új szoftveres architektúrát foglal magában. Csakhogy a fejlesztés nem halad jól, és még Diess alatt kénytelenek voltak 2026-ra tolni a tervezett megjelenés dátumát.

A német magazin most arról ír, hogy állítólag itt is nagyobb a gond, mint eddig gondoltuk, és Blume már 2029-2030-as gyártási kezdetről beszél.

A szoftveres gondok komoly szerepet játszottak abban, hogy Diessnek mennie kellett, és a helyzet komolysága valószínűleg csak most derül ki, amikor az új vezető elrendelte a projektek átvilágítását. Egy belső levelezés szerint a tervek átdolgozása jelenleg is folyik, a döntéseket pedig az igazgatótanács szűk körében fogják meghozni, de kikérik majd a szakszervezet véleményét is. Legelőször a szoftverfejlesztés menetrendjéről és a platformok jövőjéről fognak határozni.

A Volkswagen is bajban van a német gyárépítéssel

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.