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
auto
2024. 04. 12. péntek

Kiszivárgott képeken a Smart új szabadidő-autója

elektromos autó

Azt már megszokhattuk, hogy ha Kínában benyújtják homologizációra egy villanyautónak az adatlapját, akkor az általában nem marad sokáig titokban – ezúttal a Smart legújabb SUV-járól szivárogtak ki képek és néhány műszaki tulajdonság.

Forrás: InsideEVs

Az egykoron csak városi miniautókat gyártó vállalat az elmúlt években hatalmas átalakuláson esett át, 2019-ben a Mercedes-Benz és a Geely csoport közös vállalkozásaként újjászületett, szakított a belsőégésű motorral, az elektromos technológia terén pedig szintet lépett a kínaiak által fejlesztett megoldásokkal. De az igazán látványos változás az, hogy a piaci trendeket követve a Smartok nőni kezdtek, s ennek az irányváltásnak az első terméke volt a #1 névre keresztelt kompakt crossover. Úgy tűnik azonban, hogy ez még csak a kezdet volt a növekedésben.

Itt a Smart korszakváltó autója

A Kínából kiszivárgott képek a #3-as modellt mutatják, amely már közel sem nevezhető kicsinek – az adatlapja szerint 4,4 méter hosszú, azaz körülbelül akkora, mint a Mercedes-Benz EQA. Szélessége 1844 mm, azaz egy centivel szélesebb, mint a Merci kompakt villanyautója, 1556 mm-es magasságával azonban jóval kevésbé nyújtózik felfelé. Tengelytávolsága 2875 mm. A modellnévből következtethetünk rá, hogy érkezik majd egy ennél kisebb, de a #1-nél nagyobb elektromos crossover is #2 néven.

Ami a meghajtást illeti, állítólag ugyanaz a 200 kW-os (268 lóerős) villanymotor kerül a hátsó tengelyre, mint a #1 esetében, és valószínűsíthető, hogy a kínálat csúcsán itt is a Brabus által felpiszkált sporttípus áll majd, amelynek hajtásláncát egy 115 kW-os villanymotorral egészítették ki az első tengelyen.

Az ötszemélyes villanyautó akkukapacitásáról egyelőre nincs információ, de a kisebb testvér energiáját 66 kWh lítiumion-akkumulátor tárolja, ami DC-n 150 kW-tal, AC-n pedig 22 kW-tal tölthető. A #1 számára ez a kapacitás 420-440 kilométerre elég a WLTP szerint.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.