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
auto
2024. 09. 09. hétfő

Az elektromos autók árának továbbra is meghatározó részét képezi az akkumulátor ára. Egy 100 kWh-s akkupakkban pedig nagyjából 68 kg lítium található, így nem mindegy mennyibe kerül a névadó érc.

Úgy néz ki folytatódik és tartós lehet az áresés.

Túlkapacitás

A CnEVPost kínai villanyautós oldal arról ír, hogy a világ legnagyobb akkugyártója, a CATL mindössze a gyártókapacitása 81 százalékát használta ki tavaly. Bár ez a mutató januárban átmenetileg emelkedett, ahogy bekapcsolódnak az akkugyártó új , még építés alatt álló üzemei a termelésbe, akár még romolhat is a mutató – vélik a céghez közel álló források.

Ahogy arról nemrég írtunk, a CATL felajánlotta pár kínai ügyfelének, hogy ha három évre leszerződnek és az akkumulátorok legalább 80 százalékát tőle rendelik, akkor a jelenlegi piaci ár majd’ feléért számolja nekik a lítiumot. Egyelőre azonban nem tudni róla, hogy bárki is elfogadta volna az ajánlatot – írja a lap.

Forrás: CnEVPost.

A lépés azonban azt a vélekedést erősítette a piacon, hogy a világ legnagyobb akkugyártója hosszabb távon a lítium árának jelentős csökkenését prognosztizálja, amely egy kisebb pánik eladási hullámhoz vezetett a piacon. Az akkumulátorokhoz megfelelő, magasabb minőségű lítium-karbonát ára így újabb 2000 jüannal, tonnánként átlagosan 377 ezerre esett az elmúlt napokban. Persze, azért érdemes észben tartani, hogy a 2021-es mélyponton ennek a tizedét kérték érte.

A lap emlékeztet, hogy a Kínai Tudományos Akadémia már tavaly figyelmeztetett, hogy ha így bővül a kínai akkugyárak kapacitása, akkor 2025-re túlkínálat lehet a piacon.

Fegyverként használja a lítiumot a CATL az árversenyben

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.