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 A V4-es Superchargerekről egyelőre csak annyit tudni biztosan, hogy hosszabb kábellel szerelik őket. Most lefotózták a műszaki adatokat listázó táblát is. Maradt 250 Az első fotók már el is készültek a legelső ismert V4-es oszlopról, amelyet még nem nyitottak meg, de pénteken már mutattunk róla videót is. Videón az első V4-es Tesla Supercharger Bár maga az oszlop még mindig lepel alatt van, a dizájn valószínűleg hasonló lesz a Tesla Semi töltőinek kialakításához, amelyek így néznek ki: Forrás: Tesla Megszűnik a praktikus fánkszerűen lyukas belső, ahol elfér a kábel anélkül, hogy a földön tiporná bárki is, de ez valószínűleg amiatt volt szükséges kompromisszum, hogy a hosszabb vezeték elérjen más autók csatlakozójáig is. Forrás: @Taurec42, Twitter Ami viszont egyértelmű csalódás, az a teljesítményt jelző tábla, amelyen továbbra is maradt a 250 kW-s maximális kimeneti teljesítmény. A Superchargerek első generációja nagyjából 90 kW-ot tudott leadni, a V2 150, a V3 pedig 250 kW-ig ment el. Így joggal lehetett számítani rá, hogy a V4 ismét emeli majd a töltési teljesítmény felső korlátját. It’s @Taurec42 📸 (Präsident @TFF_Forum) – came all the way from 🇩🇪 to show us these quality pics of the V4 site! #Harderwijk @TeslaCharging ⚡️⚡️⚡️Thank you Lars!#tesla #supercharger #v4 #europe pic.twitter.com/yzH4kXrcZF — Felix Hamer • electricfelix (@electricfelix) March 4, 2023 A Tesla Semi első példányainak átadóján a Tesla már beszélt a V4-es oszlopokról, és akkor az újfajta hűtési eljárás kapcsán megjegyezték, ez azért szükséges, hogy akár 1 MW, azaz 1000 kW teljesítményt tudjanak kezelni a töltők. Ezt a cég úgy érte el, hogy magát az elektromos vezetéket meríti hűtőfolyadékba, tehát nem a – belső – szigetelésen kívül van a hűtés. Forrás: Tesla Ennek kapcsán az is kiderült, hogy a Semi már nem 400-500, hanem 800-1000 voltos rendszert használ, és mivel ennek töltőit igénybe tudja venni a Cybertruck is, így valószínű, hogy a pickup is magasabb feszültségen üzemel. Hogy az első V4-es európai Sueprchargerek elektromos szekrényei akkor miért 250-es táblát kaptak az jó kérdés, a magyarázat talán az lehet, hogy mivel egyelőre még sem a Semi sem a Cybertruck nem érkezik Európába, a többi autójuk pedig 400 voltos, jelentősen magasabb töltési csúcsteljesítményre valószínűleg az új oszlopokkal sem lettek volna képesek. Feltehetően egyébként elsősorban most sem a töltő, hanem az autók akkukémiája és hűtése szabja meg a töltési teljesítmény felső határát. A Tesla nagyakkus autói jelenleg maximálisan 250 kW töltési csúcsteljesítményre képesek, amelyet az új Model S/X nagyjából 30-32 százalékos töltöttségig tart, ám a kínai gyártású, LG cellás Model 3 és Y pár perc után már elkezd leszabályozni. A kisakkus, LFP cellás Teslák 170 kW-ig képesek elmenni. Jelenleg a legnagyobb teljesítményű töltésre a műszakilag azonos alapokra épülő Porsche Taycan / Audi e-tron GT páros képes, amelyek nagyjából 265 kW-ig szaladnak fel az elméletileg 350 kilowattra is képes Ionity oszlopokon. Bár a Porsche eredetileg 350 kilowattos töltéssel harangozta be a Taycant, ezt az ígéretet azóta sem váltották valóra – valószínűleg túlzottan megterhelné az akkucellákat. Tesla: Európában már telepítjük a V4 Superchargert! PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzczMTQwNS40MjQyODMyODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTcxMzkzNzk7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzc5OTgwNDY7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzczMTQwNS40MjQyODMyODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTcxMzkzNzk7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzc5OTgwNDY7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNi9zaGVsbC1yZWNoYXJnZS1tdWx0LWpvdm8tMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPjxpbWcgc3JjPWh0dHBzOi8vYWQuZG91YmxlY2xpY2submV0L2RkbS90cmFja2ltcC9OMjIzNzI5MC4zNzMzNDI4VklMTEFOWUFVVE9TT0suSC9CMzM3MzE0MDUuNDI0MjgzMjg1O2RjX3Rya19haWQ9NjE3MTM5Mzc5O2RjX3Rya19jaWQ9MjM3OTk4MDQ2O29yZD1bdGltZXN0YW1wXTtkY19sYXQ9O2RjX3JkaWQ9O3RhZ19mb3JfY2hpbGRfZGlyZWN0ZWRfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzczMTQwNSZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyNDI4MzI4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fXdpZHRoPTEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!