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
auto
2024. 04. 26. péntek

Jöhet a Hyundai Csoport első LFP akkumulátoros autója

elektromos autó

Sajtóértesülések szerint még az idei évben megjelenik a Hyundai Csoport legelső olyan elektromos autója, amely LFP (lítium-vasfoszfát) kémiát alkalmaz. A thelec.net arról számolt be a meg nem nevezett forrásaira hivatkozva, hogy a Hyundai által eddig használt NMC kémiánál alacsonyabb energiasűrűséget kínáló, ám lényegesen olcsóbban előállítható akkutechnológiával szerelt első modell a Kia Ray EV kisautó új generációja lesz.

Kia Ray EV

Az akkumulátort a kínai CATL szállítja a Hyundai Csoportnak, és cell-to-pack dizájn szerint építik be az autóba, azaz a cellák nem állnak össze modulokká, hanem közvetlenül az akkumulátor házába integrálják őket. Az így elért helymegtakarítással némileg kompenzálható az LFP aksik alacsony energiasűrűsége, de egy Kia Ray EV típusú városi cirkálónál egyébként sem a nagy hatótávolság a fejlesztés fő prioritása – éppen az ilyen olcsónak szánt, rövid távolságokon használt kisautókba ideális ez a kémia.

Kia Ray EV

A Dél-Koreában 2012 óta forgalmazott mini villanyautó következő generációjának műszaki adatait csak később árulja el a gyártó, de állítólag az amerikai BorgWarner szállítja hozzá a padlólemezt, azaz nem a Hyundai Csoport E-GMP architektúráján fekszik majd. Hogy az új Kia Ray EV megjelenik-e Európában, azt egyelőre nem tudni, de a vállalatcsoport korábbi bejelentései alapján két, 20.000 euró alatti kompakt villanyautó is készül az európai vásárlóknak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.