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
auto
2024. 04. 26. péntek

65 százalékkal nőtt a német villanyautó export

elektromos autó

Kiadta a német autóiparról szóló új jelentését a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis. Az egész iparág megítélése szempontjából a közölt adatok között a villanyautók és a hibridek export-import arányváltozása tűnik a leginkább árulkodónak.

A Destatis jelentésében az olvasható, hogy a német autóexport és autóimport legnagyobb részét tavaly is a hagyományos, belső égésű motorral szerelt kocsik tették ki, azonban egyre nagyobb az elektromos autók szerepe. Ez utóbbi halmazba tavaly félmillió villanyautó tartozott, az összértékük meghaladta a 24 milliárd eurót. Az árnál is feltűnőbb azonban, hogy a darabszám az egy évvel korábban mérthez képest 65 százalékot, érték alapon pedig majdnem 100 százalékot nőtt.

A német villanyautók legfontosabb külpiaca az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok, 14 százalékos, illetve 13 százalékos részaránnyal – közölte a statisztikai hivatal.

Zuhan a dízel, hasít a villanyautó Németországban

Ami a hagyományos meghajtású autók exportját illeti: a Destatis adatai szerint a darabszám alig változott (1,49 millióról 1,48 millióra), az értéket tekintve viszont ennél azért lényegesebb mértékben változott – ráadásul nőtt (48,6 milliárd euróról változott 55,5 milliárd euróra). A legfontosabb piacnak Kína és az Egyesült Államok bizonyult, előbbi 14 százalékos, utóbbi 12 százalékos aránnyal. A hibridek viszont nem mutatnak egyértelmű irányt: tavaly 640.500 mild hibridet exportáltak belső égésű és villanymotorral, 28,5 milliárd euró értékben (ez 16,4 százalékkal több, mint 2021-ben), a plug-in hibridek exportja viszont – ha szerényen is, de: – visszaesett. A négy százalékos csökkenés 253.300 hibrid exportját jelenti, .

Az elektromos meghajtási technológia előretörését mutatják a behozatali adatok is; tavaly 358 ezer tisztán elektromos meghajtású kocsit importáltak 10,5 milliárd euró értékben, 2021-ben pedig 293 ezret, 7,6 milliárd euróért. Ezzel szemben a hagyományos meghajtású kocsik importja jelentősen csökkent 2022-ben az egy évvel korábbihoz képest: 1,2 millió darabról egymillióra, az import értékét tekintve 24,3 milliárd euróról 23,5 milliárd euróra.

A Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) adatai szerint tavaly összesen 471 ezer darab új, tisztán elektromos autót regisztráltak Németországban. Ez 32,2 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábban mért 356 ezer darabhoz adatokhoz képest. Ennek piacformáló ereje igazán akkor válik szembetűnővé, ha ezt az újonnan regisztrált, de fosszilis tüzelőanyaggal működő, belsőégésű motoros autókéhoz viszonyítjuk. Utóbbiak száma elérte az 1,3 milliót.

Ezek voltak a legkelendőbb villanyautók Németországban

Címlapkép: <a href=”https://www.pexels.com/photo/flag-near-building-1128416/” target=”_blank” rel=”noopener”>Niki Nagy</a> at Pexels

Szabó M. István