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 A chiphiánynak köszönhetően a harmadik negyedévben közel 25%-kal csökkent az új autók értékesítése Németországban az előző év azonos időszakához képest, a konnektorról tölthető autók eladása viszont még a nehézségek ellenére is 50%-kal tudott nőni. A benzines autók eladása 41%-kal, a dízeleké 51%-kal esett vissza, és a mild hibridekből is csak 17%-kal fogyott több. A plug-in hibridek ezzel szemben 38%-os, míg a tisztán elektromos személyautók 63%-os növekedést voltak képesek elérni. A plug-in hibridek aránya így 12,4%-on állt, míg a teljesen elektromos autók 14%-ot értek el az újautó-eladásokon belül, azaz együttesen 26,4%-ot. Egy tavaly novemberben megjelent cikkünkben ismertettük azt a felmérést, amely szerint a megkérdezett németek közül már többen vennének konnektorról tölthető autót, mint dízelest. Ez az érdeklődés idén a harmadik negyedévben az eladásokban is materializálódott, hiszen körülbelül 150 ezer olyan autó lelt gazdára, amelyben dízelmotor volt (beleértve a hibrideket is), míg a tölthető autókból nagyjából 165 ezer fogyott. Több vevőt érdekelnek a tölthető autók, mint a dízelek Az év első 9 hónapjában eladott autók 12%-a volt plug-in hibrid, és 11,7%-a tisztán elektromos, szemben a tavalyi év azonos időszakának 5,2%-os és 4,8%-os arányaival. Ezek voltak a legkelendőbb villanyautók A júliustól szeptemberig terjedő időszakban 77 ezer plug-in hibrid és 88 ezer teljesen elektromos autó talált gazdára Németországban. A tisztán villanyos autók eladási listájának élén ezúttal a Tesla Model 3 állt, holott tavaly ilyenkor még be kellett érnie a második helyezéssel. A texasi gyártó modelljéből összesen 10 263 darab került kiszállításra, ami 78%-os növekedést jelent egy év alatt - mintha nem is létezne chiphiány. A VW ID.3 németországi átadásai tavaly júliusban indultak be, így abban a negyedévben csak a nyolcadik helyen végzett. Ezúttal viszont 8624 eladással a második helyre tudott befutni. Három helyezést előreugorva a harmadik helyen végzett a német konszern egy másik modellje, az e-Up! 6419 eladással. A német piacra az év első hónapjaiban megérkező Skoda Enyaq 4551 eladással a negyedik helyen végzett, míg a korábbi listavezető Renault Zoenak ezúttal az ötödik hellyel kellett beérnie (4434 eladás). Említést érdemel még az elmúlt egy évben debütált modellek közül a Fiat 500e (7. helyezés, 3632 eladás), a VW ID.4 (8. helyezés, 3333 eladás), és a Hyundai Ioniq 5 (10. helyezés, 2624 eladás) jó szereplése is. A listára újonnan felkerült, de egyelőre még Amerikából importált Tesla Model Y rögtön a 14. helyen nyitott 1937 eladással - kíváncsian várjuk, hogy a Giga Berlin beindulása után milyen számokat láthatunk majd. A top 20-ba be nem jutott modellek közül említést érdemel a Ford Mustang Mach-E, amely 1203 eladással a 22. helyet érte el, a Porsche Taycan, amely tőle mindössze 8 db eladással maradt el, és a 24. helyen befutó Audi Q4 e-tron (1181 eladás). A márkák közül az első helyen a VW végzett (21%-os piaci részesedéssel), másodikon a Tesla (13,9%), harmadikon a Hyundai (8%), negyediken a Renault (6,6%), az ötödiken pedig a Skoda (5,8%) állt a harmadik negyedévben. Címlapkép: Tesla 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 dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!