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 Az Egyesült Királyság kormánya 2023. december 20-án 4,8 millió font értékű finanszírozási csomagot jelentett be, amelyet négy, a V2X technológiával (Vehicle-To-Everything) kapcsolatos projekt közvetlen támogatására fordítanak – számolt be róla a brit Current News. forrás: Unsplash A V2X-technológiáról éppen a napokban megjelent „Az intelligens közlekedés és zöld energiatárolás szimbiózisa” című cikkünkben írtunk részletesebben. A technológia lényege, hogy lehetővé teszi a járművek közötti, valamint a járművek és környezetük közötti intelligens és közvetlen kommunikációt, javítva ezzel a közlekedés hatékonyságát, kényelmét és biztonságát. Az intelligens közlekedés és zöld energiatárolás szimbiózisa A V2X rendszer más megújuló technológiákkal, például napelemes rendszerekkel is párosítható, így egy épület energiaellátását és alacsony szén-dioxid-kibocsátását is támogathatja. A győztes projektek összesen mintegy 2,1 milliárd forintnyi kormányzati finanszírozáshoz jutottak, amelyet a technológia kidolgozásának és megvalósításának támogatására kell fordítania a nyerteseknek. A győztes projektek a következők: Egymillió fontot kapott a Hangar19 Ltd., amely egy olyan partnerekből álló konzorciummal együtt, mint a CrowdCharge, Electric Corby, FleetDrive, GridBeyond, Jaguar Land Rover és Oxfordshire County Council, egy 3 csatlakozós kétirányú töltőt fog bemutatni, amely az elektromos járművek szélesebb körének teszi elérhetővé az energiarugalmasságot és a kétirányú töltés lehetőségét. A második projektben a 3ti Energy Hubs, a CENEX-szel, a Gridbeyonddal és a Turbo Power Systems-szel közösen kapott 1,3 millió font támogatást egy gyorsan telepíthető kétirányú töltőközpontra, valamint egy olyan újrahasznosított, klasszikus hajózási konténerből átalakított akkumulátoros energiatárolóra, amely napelemes előtetővel rendelkezik. A standard méretből és szállíthatóságból fakadóan pedig szinte bárhol, többek között járműtelepeken is elérhetővé teheti a kétirányú töltés lehetőségét. London lehet a városokosítás és a V2X fejlesztések melegágya | fotó: Charlie Harris Unsplash 1,5 millió fontot ítéltek oda az Otasaki Energy Solutionsnek, amely a támogatást egy olyan kétirányú töltő tesztelésére fogja felhasználni, amelynek segítségével az elektromos járműflották üzemeltetői rugalmasan férhetnek hozzá a hálózati elektromos energiához. Ezzel a villamosenergia-kínálat és kereslet ingadozásának megfelelően akár költségeket is megtakaríthatnak. Ennek megvalósíthatóságát a Syselek és a Leedsi Egyetem kutatóival közösen vizsgálják. Az utolsó projekt 0,96 millió font támogatásban részesült. Az összeget az Electric Green Limited kapta, amely a Qbots Energy-vel és a brit Királyi Postával közösen a vezeték nélküli V2X technológiát fogja tesztelni a Royal Mail húsz kézbesítőjárműből álló flottájának segítségével. Dr. Marco Landi, a Jaguar Land Rover technológiai és innovációs vezetője, köszönetet mondott a brit kormánynak a projektfinanszírozás elnyerése kapcsán, kijelentve, hogy a V2X technológia „kulcsfontosságú lesz a teljesen elektromos jövőnk szempontjából”. Landi azt is elmondta, hogy az egész elektromosjármű-ipar sikeréhez és a teljes EV-ökoszisztéma kifejlesztéséhez elengedhetetlen az iparág vezető partnereivel és szervezeteivel való átfogó együttműködés. Borítókép: Elena Mozhvilo Unsplash+ Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!