Megkezdődött a JAC Yiwei kisautójának sorozatgyártása Kínában, amely arról vált híressé, hogy ez a világ legelső, tömeggyártásban készített és kereskedelmi forgalomba vitt elektromos autója nátriumion-akkumulátorral. A modell 2023 februárjában mutatkozott be szériaérett változatban, akkor még Sehol E10X néven, ám a Sehol márkát néhány hónappal később megszüntette a JAC, és minden termékét közvetlenül maga alá, vagy az új Yiwei márkája alá sorolta be. A kínai beszámolók szerint az egyelőre nem egyértelmű, hogy a jármű Yiwei E10X, vagy valami teljesen más néven érkezik majd a kereskedésekbe. A megrendelések teljesítése hamarosan, már januárban megkezdődik.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 Megérkezett az első nátrium-akkus autó Az úttörő modell a HiNa Battery által szállított hengeres nátriumion-cellákat tartalmaz, melyek a JAC UE (Unitized Encapsulation) technológiájának méhsejt-szerkezetében lettek az akkumulátorba integrálva. A bemutatón elhangzott adatok szerint a villanyautó 25 kWh akkukapacitással rendelkezik, amely 252 km hatótávolságra elég. A nátriumion-akkumulátorok energiasűrűsége elmarad még az LFP kémiától is, ám a technológia gyors fejlődés előtt áll, és a gyártás felfuttatásával a legnagyobb előnye az alacsony ára lehet. Egyelőre leszerepeltek a nátriumion akkus villanyautók A JAC Group, teljes nevén Anhui Jianghuai Automobile Group Corp.,Ltd egy kínai személyautó-, és haszongépjármű-gyártó vállalat, melynek székhelye Hefeiben található. A vállalat anyacége, a JAG (Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings) 50%-ban állami tulajdonú, 50%-ban pedig a Volkswagen Csoport tulajdonában áll. Sós-cseresznye: megvan ki használja majd először a CATL új nátriumos aksiját Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!