Az Egyesült Királyság kormánya 2023. december 20-án 4,8 millió font értékű finanszírozási csomagot jelentett be, amelyet négy, a V2X technológiával (Vehicle-To-Everything) kapcsolatos projekt közvetlen támogatására fordítanak – számolt be róla a brit Current News. forrás: Unsplash A V2X-technológiáról éppen a napokban megjelent „Az intelligens közlekedés és zöld energiatárolás szimbiózisa” című cikkünkben írtunk részletesebben. A technológia lényege, hogy lehetővé teszi a járművek közötti, valamint a járművek és környezetük közötti intelligens és közvetlen kommunikációt, javítva ezzel a közlekedés hatékonyságát, kényelmét és biztonságát. Az intelligens közlekedés és zöld energiatárolás szimbiózisa A V2X rendszer más megújuló technológiákkal, például napelemes rendszerekkel is párosítható, így egy épület energiaellátását és alacsony szén-dioxid-kibocsátását is támogathatja. A győztes projektek összesen mintegy 2,1 milliárd forintnyi kormányzati finanszírozáshoz jutottak, amelyet a technológia kidolgozásának és megvalósításának támogatására kell fordítania a nyerteseknek. A győztes projektek a következők: Egymillió fontot kapott a Hangar19 Ltd., amely egy olyan partnerekből álló konzorciummal együtt, mint a CrowdCharge, Electric Corby, FleetDrive, GridBeyond, Jaguar Land Rover és Oxfordshire County Council, egy 3 csatlakozós kétirányú töltőt fog bemutatni, amely az elektromos járművek szélesebb körének teszi elérhetővé az energiarugalmasságot és a kétirányú töltés lehetőségét. A második projektben a 3ti Energy Hubs, a CENEX-szel, a Gridbeyonddal és a Turbo Power Systems-szel közösen kapott 1,3 millió font támogatást egy gyorsan telepíthető kétirányú töltőközpontra, valamint egy olyan újrahasznosított, klasszikus hajózási konténerből átalakított akkumulátoros energiatárolóra, amely napelemes előtetővel rendelkezik. A standard méretből és szállíthatóságból fakadóan pedig szinte bárhol, többek között járműtelepeken is elérhetővé teheti a kétirányú töltés lehetőségét. London lehet a városokosítás és a V2X fejlesztések melegágya | fotó: Charlie Harris Unsplash 1,5 millió fontot ítéltek oda az Otasaki Energy Solutionsnek, amely a támogatást egy olyan kétirányú töltő tesztelésére fogja felhasználni, amelynek segítségével az elektromos járműflották üzemeltetői rugalmasan férhetnek hozzá a hálózati elektromos energiához. Ezzel a villamosenergia-kínálat és kereslet ingadozásának megfelelően akár költségeket is megtakaríthatnak. Ennek megvalósíthatóságát a Syselek és a Leedsi Egyetem kutatóival közösen vizsgálják. Az utolsó projekt 0,96 millió font támogatásban részesült. Az összeget az Electric Green Limited kapta, amely a Qbots Energy-vel és a brit Királyi Postával közösen a vezeték nélküli V2X technológiát fogja tesztelni a Royal Mail húsz kézbesítőjárműből álló flottájának segítségével. Dr. Marco Landi, a Jaguar Land Rover technológiai és innovációs vezetője, köszönetet mondott a brit kormánynak a projektfinanszírozás elnyerése kapcsán, kijelentve, hogy a V2X technológia „kulcsfontosságú lesz a teljesen elektromos jövőnk szempontjából”. Landi azt is elmondta, hogy az egész elektromosjármű-ipar sikeréhez és a teljes EV-ökoszisztéma kifejlesztéséhez elengedhetetlen az iparág vezető partnereivel és szervezeteivel való átfogó együttműködés. Borítókép: Elena Mozhvilo Unsplash+ Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!