Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) Műszaki és Szolgáltatások Főosztálya 2023. december 28-án küldött levelet a Volkswagen Group of America, Inc. számára, melyben visszaigazolja a német gyártó 23V-867000 kampányszámon nyilvántartott visszahívási akcióját, amelyet pár nappal korábban, 2023. december 20-án jelentett be. A visszahívás oka – nem meglepő módon – a nagyfeszültségű akkumulátorok túlmelegedésének kockázata. A visszahívási kampány az Audi által 2020-2022 között gyártott E-Tron Sportback Quattro, valamint a 2019-2022 között gyártott E-Tron Quattro modelleket érinti. A potenciálisan visszahívásra kerülő járművek száma 26.866. A gyártó szerint azért kellett visszahívni az autókat, mert „bizonyos nagyfeszültségű akkumulátormodulok túlmelegedhetnek”, amelyek így növelik a lehetséges tűzesetek kockázatát. A megoldás, hogy a kereskedők telepíteni fognak egy az akkumulátormodul teljesítményét figyelő fedélzeti diagnosztikai szoftvert, és szükség esetén ingyenesen kicserélik az érintett akkumulátormodulokat. Az intézkedés várhatóan 2024 harmadik negyedévében lesz elérhető, a tulajdonosokat pedig levélben fogják értesíteni, első körben várhatóan február közepén, így a kockázat valószínűsíthetően nem óriási, csak a gyár alapos és óvatos. Villanyautó teszt: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro Az Audi E-Tronnak ez lesz a 8. NHTSA által jóváhagyott visszahívása. A típust először 2021 júliusában kellett visszarendelnie a gyártónak a blokkolásgátló (ABS) és a menetstabilizáló rendszer (ESC) kimaradásai kapcsán. Egy hónappal később a kesztyűtartó miatt nem megfelelően kinyíló légzsákokkal volt gond, majd még ugyanabban a hónapban a biztonsági öveket is felül kellett vizsgálni. Újabb egy hónappal később, 2021 szeptemberében az egyszer már javított ABS/ESC rendszerben találtak újabb hibát. Az ötödik visszahívásra egy évet kellett várni. 2022 októberében rögtön két kampány is indult. Először a visszapillantók kijelzője produkált bizonyos esetekben teljesen sötét képernyőket, majd ugyanez a hiba megjelent a tolatókamera-kijelzőjén is. Azóta újabb év telt el és a 2023 decemberi két visszahívás már elektronikai jellegű problémából fakad. 2023 december elején először a gyári töltőkábelben fedeztek fel egy hibát, amely túlmelegítheti a hálózati dugaljakat, ezzel párhuzamosan pedig nőhet a tűzveszély kockázata, majd december végén jött a legújabb, ezúttal a nagyfeszültségű akkumulátorok túlmelegedésére vonatkozó visszahívás. Megéri-e konnektor helyett fali töltőt telepíteni? 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!