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 Egyelőre két hagyományos autógyártó van csak, akik megosztják, mennyit keresnek a villanyautók gyártásán, de sajnos ez a szám nem bővülni, hanem csökkenni fog. Pedig a Volvo nem is áll rosszul, sőt. Volvo A kínai tulajdonú svéd márka egyike volt annak a két autógyártónak, amely részletesen megosztotta, hogy mennyire nyereséges a villanyautó gyártásuk. A Volvo elég agresszív elektrifikációs tervekkel rendelkezik, az évtized végére már csak elektromos modelleket gyártana és a hagyományos meghajtásokat már gyakorlatilag el is engedte, a fejlesztési pénzek nem ide mennek. A vállalat második negyedéves jelentéséből kiderült, hogy 2024 első felében 14 százalékkal több, összesen 388.100 autót adtak el, amelyből 90.800 tisztán elektromos volt. Ez 53 százalékos növekedésnek felel meg és a villanyautók már a teljes volumen 23 százalékát tették ki, szemben a tavalyi 17 százalékkal. Az első hat hónapon belül egyébként a második negyedévben 26 százalék volt a villanyautók aránya, de nem kis ugrás kell ahhoz, hogy elérjék a 2025-re kitűzött 50 százalékos célt. A vállalat azt is elárulta, hogy melyik elektromos típusból pontosan mennyit adtak el hat hónap alatt. Típus 2024 H1 Változás EX30 47.800 – EX40 31.100 -20% EC40 10.900 -46% EM90 1000 – Így jól látszik az is, hogy azért az EX30 sikere mellett a két korábbi tisztán elektromos modell, az EX40 és az EC40 eladásai visszaestek. (Az 5,2 méter hosszú és 1,85 méter magas EM90 egyterű egy egyelőre csak Kínában kapható típus.) 2024 H1 Változás Teljes árbevétel (milliárd SEK) 195,3 -1% Bruttó haszonkulcs 21.1 +14% EBIT (milliárd SEK) 15 +18% Adózott nyereség (milliárd SEK) 9,2 +23% A vállalat árbevétele ugyan egy százalékkal csökkent, de adózott nyeresége 23 százalékkal 9,2 milliárd svéd koronára (~806 millió EUR) nőtt. Ami még ennél is látványosabb, a cég most már közel annyit keres tisztán elektromos autóin, mint a hagyományos meghajtású modelleken. 2024 második negyedévében a villanyautók gyártása nemcsak, hogy nagyon nyereséges üzlet volt, de a 20 százalékos bruttó marzs alig maradt el az összes többi hajtáslánc (beleértve a PHEV) nyereségétől. Egy évvel ezelőtt ez a szám alig 2,6 százalék volt. Így talán még meglepőbb, hogy a cég most egyúttal azt is bejelentette, hogy a jövőben nem osztja meg ezt az adatot. A vállalat azzal magyarázta a döntést, hogy ez egy érzékeny, a versenytársak számára is értékes adat, ezért nem fogják mostantól a világ orrára kötni. A cég vezérigazgatója, Jim Rowan azt is elárulta, hogy anno azért döntöttek az adat publikálása mellett, hogy bebizonyítsák, igenis tudnak nyereségesen villanyautót gyártani. Sőt, legolcsóbb villanyautójuk az EX30 is 15-20 százalék között hasznot termel. Az azért érdekes lett volna, hogy miként befolyásolja a húzó modell, az EX30 nyereségét, hogy a kínai gyártású típusra júliustól 20 százalékos extra vámot kell majd fizetni az Unióban az alap 10 százalékos kulcs felett. A vállalat már most gondolkozik az európai gyártás megkezdésén. A cég azonban továbbra is megosztja majd azt, hogy mennyi villanyautót és mennyi konnektoros hibridet adott el a hagyományos meghajtások mellett. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!