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 A világ legelső nemzetközi autógyártójaként engedélyt kapott a Mercedes-Benz a 4-es szintű önvezető rendszerének tesztelésére Peking közútjain – ilyen teszteket eddig kizárólag kínai vállalatoknak engedélyeztek a hatóságok a kínai főváros utcáin, autóútjain, és autópályáin. A SAE J3016 szabvány szerint a 4-es szintű önvezetés során nincs szükség emberi beavatkozásra az autó irányításához, noha a sofőr átveheti a vezetést. A német vállalat 2023 végén kapta meg az engedélyt a 3-as szintű rendszerek közúti tesztelésére, amely során a vezetőnek még készen kell állnia átvenni az irányítást, amikor az autó erre felszólítja. Ezek az önvezetés szintjei Az L4 tesztekhez két Mercedes-Benz S-osztály szedánt szerelnek fel különféle érzékelőkkel, köztük LiDAR-ral, milliméter-hullámhosszúságú radarral és kamerákkal. A tesztek célja, hogy tanulmányozzák a magas szintű autonóm vezetési rendszerek többszenzoros érzékelését és a rendszer teljesítményét extrém körülmények között, feltárva az érzékelés és a szabályozás mélyreható integrációját – tette hozzá a Mercedes. Az utóbbi években óriásit nőtt az önvezető autók tesztelésére való igény Kínában, s emiatt több nagyvárosban is megkezdték a hatóságok az erre alkalmas útszakaszok kijelölését. Hangcsouban például nyolc kerületben összesen 3,474 km2 -en lehet autonóm járműveket az utakra engedni, ami a város területének közel egyötöde, míg Sencsen mintegy 944 kilométernyi útszakaszt bocsátott eddig önvezető autók rendelkezésére. Pekingben egy külön bemutatóterület is készült a teljesen önvezető járművek számára, ahol többek között sofőr nélküli utcaseprő autók, és shuttle buszok működnek. A carnewschina.com információi szerint jelenleg több mint 20 autógyártó és technológiai cég végez itt teszteket, mint például a Baidu, Pony, BAIC, Didi, vagy a WeRide. Kínában már az utcaseprést is mesterséges intelligenciára bízzák Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!