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 A Volkswagen kiadta a márka előzetes számait a 2024-es eladási adatokról és mind a teljes volumen, mind a villanyautók tekintetében csökkenésről számoltak be. A kínai számok 2024-ben sem lettek jobbak. Kemény verseny Bár az év egészét nézve nem hatalmas a visszaesés, nem jó hír, hogy 1,4 százalékkal, az előzetes adatok alapján 4,8 millió közelébe csökkentek a Volkswagen márka tavalyi eladásai. A vállalat közleménye azt is elárulja, hogy 383 ezer tisztán elektromos autót adtak el az előző évben – ez 2,7 százalékos csökkenés. A Volkswagen egyébként egy érdekes adatot is elárult: 2019-es bevezetése óta 1,35 millió ID. autót adtak el a világon – ebből félmillió ID.3 volt. Bár nem elektromos modellhez kapcsolódik, de meg kell emlékeznünk az idén 50 éves Polóról is, amely átlépte a 20 millió darabos értékesítési küszöböt. A cég az eladások csökkenését a gazdasági és politikai környezettel, valamint az erősödő versennyel magyarázta, amelyet különösen a kínai piacon éreztek meg a közlemény szerint. Egyes kiemelt piacok 2024 Változás Európa 1.254.500 -1,7% Dél-Amerika 479.400 +21,1% Észak-Amerika 592.300 +18.4% Kína 2.198.900 -8.3% Kínában 2019-ben 3 millió darabbal tetőztek a márka eladásai, a legnagyobb visszaesés természetesen a pandémia évében volt, de azóta sem sikerült visszakapaszkodniuk, a tavalyi évet 2,19 millió darabbal zárták. A márka pár éve még a legnépszerűbb személyautó-gyártó volt az országban, ám át kellett adniuk az első helyet a BYD-nak, amely tavaly 3,83 millió darabot adott el hazájában. Európában ennél jóval kisebb volt a visszaesés, az amerikai piacok pedig kiemelkedően jól teljesítettek. Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!