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 Bár az elektromos járművek értékesítése Németországban a tavalyi évben megtorpant, jelentősen nőtt azoknak az aránya, akik a jövőben fontolóra vennék egy ilyen jármű megvásárlását – derült ki a Horvath tanácsadó cég felméréséből. A megkérdezettek 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nyitott arra, hogy legközelebb elektromos autót vásároljon, sőt minden harmadik válaszadó szerint nagyon valószínű, hogy a következő autója elektromos lesz – ismertette a felmérés részleteit a WirtschaftsWoche című gazdasági hetilap. „Az utóbbi időben jelentősen nőtt az elektromos autók vásárlása iránti nyitottság” – mondta Georg Mrusek, a Horváth autóipari szakértője. „A részben negatív hangulat ellenére az emberek Németországban kezdik felismerni, hogy a következő autóvásárláskor legalábbis fontolóra kell venniük az elektromos járműveket” – érvelt Mrusek. Ugyanakkor a válaszadók 20 százalékára csökkent azoknak az aránya, akik kifejezetten kizárják az elektromos modell vásárlását. „A technológia keményvonalas ellenzőinek száma egyre csökken” – kommentálta Mrusek. A tanácsadó hozzátette, hogy a férfi válaszadók nyitottabbak az elektromos autók iránt, mint a nők (61 százalék az 53 százalékkal szemben), és a magas jövedelműek átlagosan szintén nyitottabbak a technológia iránt. Az évi 100.000 eurónál magasabb jövedelemmel rendelkezők 80 százaléka mondta, hogy megfontolná egy elektromos autó vásárlását, míg az évi 50.000 eurónál kevesebbet keresők között csupán 58 százalék volt ez az arány. A technológiával kapcsolatos legnagyobb aggodalmak továbbra is a magas költségek (28%), a hatótávolság (17%) és a nem megfelelő töltőhálózat (16%) voltak. A megkérdezettek többsége (56 százaléka) ugyanakkor nem gondolja azt, hogy egy használt elektromos autó egyenértékű lenne egy használt belső égésű motoros autóval. „Egy elektromos autóról úgy vélik, hogy gyorsabban elavul. Ennek oka, hogy a technológia gyorsan fejlődik” – tette hozzá Mrusek. Emellett az akkumulátor tartósságával és a magas javítási költségekkel kapcsolatos aggodalmak is felmerülnek a vásárlókban. A reprezentatív felméréshez a Horváth megbízásából a Potloc piackutató cég közel 3000 autótulajdonost kérdezett meg tizenegy európai országban, valamint Kínában és az Egyesült Államokban, köztük több mint 500-at Németországban. Csak azokat a járműtulajdonosokat vették figyelembe, akik a következő két-három évben új autót kívánnak vásárolni. A felmérést 2024 decemberében végezték. Tavaly a villanyautók eladásai az állami támogatás kivezetése után jelentős mértékben csökkentek. Bár egy hónap adataiból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de januárban több mint 50%-kal növekedtek az értékesítések, ráadásul ezt a kiemelkedő eredményt annak ellenére sikerült elérni, hogy közben a Tesla 60 százalék körüli visszaesést szenvedett el. A piacok általában ciklikusan működnek, valószínűleg az elektromos autók esetében is ezt láthatjuk. Az új, olcsóbb modellek megérkezésével és a vásárlók egyre nagyobb nyitottságával párhuzamosan akár már idén újra beindulhat az eladások növekedése. Címlapkép: Eyond dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!