India egy kiváló példája annak, hogy nem csak a fejlett, gazdag államokban tör előre az elektromobilitás: a több mint 1,4 milliárd lakosú délkelet-ázsiai ország autópiacán az elmúlt években látványos átalakulás kezdődött el, miután egyre több autógyártó fedezte fel a benne rejlő lehetőségeket és vezetett be kínálatába tisztán elektromos modellt. Ez a folyamat pedig jól látható a tavalyi eladási adatokon. A gazdagok hóbortja? Már a fejlődő országok is gőzerővel elektromosítanak Az Autocar Pro beszámolója szerint a 2024-es naptári évben rekordot döntött az elektromos személyautók értékesítése, összesen 99.004 ilyen gépjárművet vásárolt a lakosság, ez pedig egy majdnem 20%-os növekedés az előző évhez képest. A portál hozzáteszi, hogy az elektromos két- és háromkerekű járművek piaca is minden korábbinál nagyobbra nőtt tavaly. Tata Motors Nexon EV és Punch EV A villanyautó-piac bővülése mellett különösen érdekes a gyártók piaci részesedésének alakulása. Noha az indiai villanyautó-piac vezető szereplője továbbra is a Tata Motors, a tavalyi volt az első olyan év, amikor a céget komolyan megcsapta az erősödő konkurencia szele. A mumbai székhelyű vállalat 61.435 elektromos autót adott el, ami 62 százalékos részesedést jelent – ez pedig egy jelentős visszaesés a 2023-as 73 százalékról. A Tata Motors egyébként továbbra is a legnagyobb elektromosautó-kínálattal van jelen az indiai piacon, összesen hat villanyautóját lehet megvásárolni. A Nexon EV, Tigor EV, Tiago EV, és a flottás vásárlók számára elérhető Xpres-T után ráadásul a 2024-ben piacra dobott Punch EV és Curvv EV vadonatúj műszaki alapot vezettek be a portfólióba. Tata Curvv: így kell kinéznie egy SUV-nak? Miközben a Tata Motors részesedése majdnem 10%-ot zuhant, a JSW MG Motor India részesedése 11%-ról 21%-ra ugrott. Ennek oka elsősorban az MG Windsor EV bevezetése volt, ami a vállalat harmadik modellje Indiában a ZS EV és a Comet EV után. Kisebb mértékben ugyan, de a Mahindra & Mahindra is növelni tudta piaci súlyát, miután 66%-kal több elektromos autót adott el, mint 2023-ban. MG Windsor EV Az ország negyedik legnagyobb autógyártója az értékesített elektromos autók tekintetében a BYD, amely három modellel, az Atto 3-mal, a Seallel, és az új eMax 7 MPV-vel van jelen Indiában. 2023-hoz képes tavaly 40%-kal több villanyautója talált gazdára. Új megjelenésekből idén sem lesz hiány. A Tata Motors kötelékében a Harrier EV kerül piacra, a Maruti Suzuki az elektromos Vitarát vezeti be portfóliójára, a Hyundai pedig a Creta EV-t indítja útjára – ez utóbbi az indiai autópiac legnagyobb darabszámban eladott közepes méretű SUV-jának tisztán elektromos meghajtású változata lesz. Tömegek mozdulhatnak rá a Hyundai legújabb elektromos szabadidő-autójára A teljes indiai személygépjármű-piac mérete egyébként tavaly meghaladta a 4 millió eladott példányt, így az elektromos autók részesedése továbbra is meglehetősen alacsony, 2,5% körüli, de a kínálat bővülésével ennek emelkedése várható a következő években. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!