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 India egy kiváló példája annak, hogy nem csak a fejlett, gazdag államokban tör előre az elektromobilitás: a több mint 1,4 milliárd lakosú délkelet-ázsiai ország autópiacán az elmúlt években látványos átalakulás kezdődött el, miután egyre több autógyártó fedezte fel a benne rejlő lehetőségeket és vezetett be kínálatába tisztán elektromos modellt. Ez a folyamat pedig jól látható a tavalyi eladási adatokon. A gazdagok hóbortja? Már a fejlődő országok is gőzerővel elektromosítanak 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 Az Autocar Pro beszámolója szerint a 2024-es naptári évben rekordot döntött az elektromos személyautók értékesítése, összesen 99.004 ilyen gépjárművet vásárolt a lakosság, ez pedig egy majdnem 20%-os növekedés az előző évhez képest. A portál hozzáteszi, hogy az elektromos két- és háromkerekű járművek piaca is minden korábbinál nagyobbra nőtt tavaly. Tata Motors Nexon EV és Punch EV A villanyautó-piac bővülése mellett különösen érdekes a gyártók piaci részesedésének alakulása. Noha az indiai villanyautó-piac vezető szereplője továbbra is a Tata Motors, a tavalyi volt az első olyan év, amikor a céget komolyan megcsapta az erősödő konkurencia szele. A mumbai székhelyű vállalat 61.435 elektromos autót adott el, ami 62 százalékos részesedést jelent – ez pedig egy jelentős visszaesés a 2023-as 73 százalékról. A Tata Motors egyébként továbbra is a legnagyobb elektromosautó-kínálattal van jelen az indiai piacon, összesen hat villanyautóját lehet megvásárolni. A Nexon EV, Tigor EV, Tiago EV, és a flottás vásárlók számára elérhető Xpres-T után ráadásul a 2024-ben piacra dobott Punch EV és Curvv EV vadonatúj műszaki alapot vezettek be a portfólióba. Tata Curvv: így kell kinéznie egy SUV-nak? Miközben a Tata Motors részesedése majdnem 10%-ot zuhant, a JSW MG Motor India részesedése 11%-ról 21%-ra ugrott. Ennek oka elsősorban az MG Windsor EV bevezetése volt, ami a vállalat harmadik modellje Indiában a ZS EV és a Comet EV után. Kisebb mértékben ugyan, de a Mahindra & Mahindra is növelni tudta piaci súlyát, miután 66%-kal több elektromos autót adott el, mint 2023-ban. MG Windsor EV Az ország negyedik legnagyobb autógyártója az értékesített elektromos autók tekintetében a BYD, amely három modellel, az Atto 3-mal, a Seallel, és az új eMax 7 MPV-vel van jelen Indiában. 2023-hoz képes tavaly 40%-kal több villanyautója talált gazdára. Új megjelenésekből idén sem lesz hiány. A Tata Motors kötelékében a Harrier EV kerül piacra, a Maruti Suzuki az elektromos Vitarát vezeti be portfóliójára, a Hyundai pedig a Creta EV-t indítja útjára – ez utóbbi az indiai autópiac legnagyobb darabszámban eladott közepes méretű SUV-jának tisztán elektromos meghajtású változata lesz. Tömegek mozdulhatnak rá a Hyundai legújabb elektromos szabadidő-autójára A teljes indiai személygépjármű-piac mérete egyébként tavaly meghaladta a 4 millió eladott példányt, így az elektromos autók részesedése továbbra is meglehetősen alacsony, 2,5% körüli, de a kínálat bővülésével ennek emelkedése várható a következő években. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!