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
auto

Véget ért a Northvolt története

elektromosautó-akkumulátor
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

Novemberben Amerikában kértek csődvédelmet, februárban a Scaniával állapodtak meg, mindeközben pedig 1,2 milliárd dollárra lett volna szükség rövid távon.

Elfogyott az idő és a pénz is.

Csőd

Csődöt jelentett Svédországban a Northvolt, amely egykor Európa nagy reménysége volt a kínai akkugyártás dominanciájának megtörésére.

A hír talán senkinek nem sokkoló, hiszen tavaly sokat foglalkoztunk mi is azzal, hogy bajban van a vállalat, sőt szeptemberben megírtuk annak az állítólagos belsős informátornak a véleményét is, aki szerint nem is véletlen a sok technológiai nehézség, ami miatt nem tudott gazdaságosan akkut gyártani és szállítani a cég.

Szabotázs: a kínai beszállító direkt gáncsolta el az európai akkugyártót?

Tavaly novemberben azután csődvédelmet kért a vállalat Amerikában, ami azt jelentette, hogy haladékot kaptak a hitelezők és beszállítók kifizetésére, hogy eladják, amit lehet és rendezni tudják a számlákat. A cég ekkor már nyolcmilliárd dolláros adósságállományt tolt maga előtt és a túléléshez rövid időn belül 1,2 milliárdra lett volna szükségük.

Azonban fő részvényesek, mint a Volkswagen Csoport, a Goldman Sachs befektetési bank, vagy a Scania ekkor már nem akartak pénzt önteni a feneketlen zsákba.

Nem marad akku nélkül a Scania a Northvolt csődje után

Idén februárban utóbbi vállalattal állapodtak meg a teherautó-gyártóval közösen üzemeltetett akkugyár átadásáról hatmillió dollár ellenében, ám most még ez is a csődeljárás kimenetelétől függhet. Más ügyfelek, mint például a Porsche, szintén gondban lehetnek, mivel a Northvolt lett volna hamarosan debütáló új modellek exkluzív akkuszállítója.

Megvette a VARTA villanyautós üzletágát a Porsche

A vállalat közleménye szerint a Northvolt AB, Northvolt Ett AB, Northvolt Labs AB, Northvolt Revolt AB és Northvolt Systems AB nevű cégeik jelentettek most csődöt, de állítólag, a lengyel leányvállalat is ebbe a körbe tartozik. A svéd bíróság most kijelöl egy csődbiztost, aki felügyeli, illetve irányítja a további lépéseket. A Saab csődje óta ez a legjelentősebb hasonló bejelentés az ország történetében.

A lépés az észak-amerikai és német leányvállalatokat nem érinti, az ő sorsukról később döntenek.

Csődvédelmet kért az európai akkugyártó

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás