PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7b3JkPVt0aW1lc3RhbXBdO2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZCBfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMTMyMTE4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= Mostanában egyre több autógyártó integrálja a ChatGPT-t a termékeibe, ám pont az amúgy négy keréken guruló tabletnek is csúfolt Tesla eddig ebből kimaradt. Most úgy tűnik, hamarosan pótolják ezt a hiányosságot. Persze egy Musk cégtől érkező megoldással. Grok A fenti állítás most nem egyszerű találgatás, Elon Musk maga erősítette meg nemrég, hogy digitális asszisztenst kapnak autóik, amely természetesen az általa vezetett xAI terméke, a Grok lesz. A ChatGPT-hez hasonló nagy nyelvi modell (LLM) már a harmadik generációnál tart és integrálták az X felületére is. Nemrég pedig hangvezérléssel bővült, ami már rögtön tud magyarul is. Ez utóbbi azért lehet különösen fontos nekünk, mert a Teslák hagyományos hangvezérlése jelenleg nem beszéli a nyelvünket, ami miatt a magyar nyelven elmentett telefonos kontaktok hívása, vagy a navigációs célpontok megadása is inkább csak kézzel, az érintőképernyőn keresztül működik. Hogy egy ilyen integráció mennyire csak hasztalan digitális kacat és mennyire teszi tényleg kényelmesebbé az autó használatát, az nagy mértékben függ az implementációtól. Ha előre bemagolt vezényszavak helyett tényleg megérti azt, ahogy a hétköznapi nyelvben 25 féle módon tudjuk mondani, hogy kicsit kevesebb klímát szeretnénk a bal hátsó ülésen utazó gyereknek, vagy kitalálja annak a zenének a címét, amelyből mi csak a refrénre emlékszünk és elindítja a zenelejátszón, akkor tényleg kényelmesebbé és biztonságosabbá teheti az utazást, hiszen a sofőr nem az autó gombjait vagy képernyőjét nyomogatja. Azt azonban nem tudjuk, hogy a Grok mennyire lesz okos és mennyire lesz mélyen a Teslákba integrálva. Kicsit skizo A Teslák legújabb szoftverkiadásainak titkait nyomozó @greentheonly a legújabb 2025.20-as kiadásokban talált most egy 14 ikonból álló csomagot, amelyek az érkező Grok integráció éppen kiválasztott személyiségét fogják mutatni a képernyőn. Így a sofőr választhat nyelvtanár kötözködő asszisztens összesküvés-elmélet hívő orvos mesemondó (gyermek) játékmester meditációs motivációs romantikus szexi sztorizó terapeuta és cenzúrázatlan, szabadszájú üzemmódok közül. Utóbbi elvileg Grok alapszemélyisége, így a legtöbb felhasználója ezt ismeri. here are the icons for all the modes (in the same order) pic.twitter.com/HnDZBZhTLc — green (@greentheonly) June 16, 2025 Egyelőre azonban rossz hírünk van a régebbi Teslák tulajdonosainak, Green elemzése szerint ugyanis úgy néz ki, csak az AMD Ryzen processzoros autók kapják meg a digitális asszisztenst, az Intelesek hoppon maradnak. Hogy ez végleg így marad-e, az egyelőre nem tiszta. A mesterséges intelligencia alkalmazásoknál a számítási teljesítmény jó része szerver oldalon kerül bevetésre, de az is igaz, hogy ezek a nagy nyelvi modellek egyre többet követelnek a kliens számítógéptől is, ami jelen esetben az autó infotainment rendszere. A múltban azonban voltak már olyan funkciók, legutóbb például a navigációs térképen nemrég bevezetett időjárás radar, amelyek első körben a gyorsabb AMD-s autók kiváltásága volt, de pár hét további optimalizálás után kiadták az Intelesekre is. Más újítások, mint például a legújabb szoftverkiadások új nyitóképernyője, vagy a Zoom applikáció azonban túl nagy falatnak bizonyultak a régi hardvernek, így csak a 2021 után gyártott autókon vannak meg. Hogy autónkban milyen hardver van, azt az autó főmenüjének szoftver/további járműinformációk pontja alatt találjuk meg Új Y Green a kódban elrejtve utalásokat talált egy új, hatszemélyes Model Y-ra is, amely a korábbi hétüléses opció mellett, vagy helyett érkezhet. Az egyelőre nem tisztázott, hogy ez csak a kínai piac sajátossága lesz-e, ahogy az sem, hogy valóban megnövelt tengelytávval érkeznek-e az ötszemélyesnél nagyobb Y-ok, vagy marad minden a régiben és csak kisebb gyerekeknek lesz használható a harmadik üléssor. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!