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
auto

Kettőt pislogsz és százon vagy – videón a világ legfürgébb szériaautója

2023 májusában a Rimac Nevera azzal került be a hírekbe, hogy egyetlen nap alatt 23 teljesítményrekordot állított fel – többek között a nulláról 400 km/h-ra gyorsulás, majd onnan vissza álló helyzetbe fékezés rekordját, amit korábban a Koenigsegg Regera tartott. A Neverából azóta készült egy erősebb változat, és a horvát csapat elérkezettnek látta az időt, hogy kiengedjék a híres németországi Automotive Testing Papenburg (ATP) pályára új rekordok reményében. Nem kellett csalódniuk: a Nevera R túlszárnyalta az alapmodell minden eredményét.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS92b2x0aWUtYmxhY2stZnJpZGF5LWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMS5qcGVnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS92b2x0aWUtYmxhY2stZnJpZGF5LWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMS5qcGVnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A villanyautó összesen 24 mért paraméterben lett világrekorder, köztük a 0-100 km/h-s sprintben, amit 1,72 másodperc alatt futott le, kilenc századdal gyorsabban, mint az alap Nevera. Ezzel a Rimac 2107 lóerős hipersportautója a világ legjobban gyorsuló szériaautója, nem csak az elektromosok között. A 0-400-0 km/h-s gyorsulás-lassulás mutatványban is rendesen odatette magát, 25,79 másodpercet eddig semmilyen más gyártásban lévő modell nem tudott felmutatni. A Nevera R végsebességének 431,45 km/h-t mért a független bizottság a tesztpályán, ez azonban csupán az elektromos autók között számít rekordnak.

A Nevera R nem csupán gyorsabb, hanem technikailag is jelentős előrelépés az eredeti modellhez képest. A továbbfejlesztett aerodinamikai csomag – fix hátsó szárnnyal és megnövelt diffúzorral – 15 százalékkal nagyobb leszorítóerőt és 10 százalékkal jobb aerodinamikai hatékonyságot biztosít. A Michelin Cup 2 abroncsok révén az oldalirányú tapadás 5 százalékkal nőtt, míg az alulkormányzottság 10 százalékkal csökkent. Mindez a következő generációs nyomatékvektor-szabályzással együtt működik, amely másodpercenként százszor kalkulálja újra az egyes kerekekre jutó teljesítményt a maximális tapadás és kontroll érdekében.

A Nevera R korlátozott példányszámban, mindössze 40 darabos szériában készül, darabonként 2,3 millió eurós kezdőáron. Mate Rimac, a Rimac Group alapítója és vezérigazgatója szerint a Nevera már az első generációjával is meghaladta korát a hipersportautók világában, de a Nevera R még tovább emelte a mércét, miközben megőrizte az alapmodell komfortját és használhatóságát is. Hozzátette: „A rekorddöntés a DNS-ünk része, és nem állunk meg itt.”

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás