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
auto
2024. 04. 27. szombat

Pályára engedték a horvát bestiát, 23 rekordot döntött meg

elektromos autó

1,81 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra, 29,93 szekundumos futam nulláról 400-as tempóra és vissza, valamint 8,25 másodperces negyedmérföldes sprint – ez csupán három abból az összesen 23 lenyűgöző mutatószámból, amit a Rimac Nevera egyetlen nap leforgása alatt vonultatott fel egy német tesztpályán, megdöntve más hiperautók rekordjait. És ez a huszonhárom rekord egy huszonnegyediket is szült: immár a horvátok hipersportautója az egyetlen nap alatt megdöntött teljesítményrekordok királya.

Az 1914 lóerős, tisztán elektromos meghajtású hiperautó felülmúlta a várakozásokat, és a két független csapat által is rögzített és hitelesített futamok során több hivatalos specifikációját is túlszárnyalta. A Nevera egy utcai villanyautó, és ennek megfelelően ezeket a mutatványokat is utcai Michelin Cup 2 R gumikkal hozta össze, de aki ki akarja használni a bestia teljes erejét, az kénytelen lesz kivinni a versenypályára a mindössze 150 példányban gyártott 2 millió eurós játékszert. A Rimac az Automotive Testing Papenburg 4 kilométer hosszú egyenesét használta fel a gyorsulásokhoz.

A 0-400-0 km/h világrekordját egyébként eddig a Koenigsegg Regera tartotta 31,49 másodperccel, azaz a horvát hiperautó több mint másfél szekundumot vert rá. Íme a videós összefoglaló a zágrábi csapat igencsak produktív napjáról:

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.