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 Alighogy bejelentette az MG, hogy az MG4 megfizethető, ötajtós modelljük lesz az első félig sziárdtest-akkus autó, amely sorozatgyártásba kerül, friss bejelentés jelzi az Svolt akkugyártótól, hogy ők sem akarnak lemaradni. Az ő partnerük a BMW-hez tartozó Mini lesz. Na ez már valami! Az idei év negyedik negyedévében kezdi meg a 140 Ah kapacitású, félig szilárdtest-akkucellák próbagyártását az Svolt Energy, a kilencedik legnagyobb kínai akkugyártó, amelynek elnöke beszélt a terveikről a Cailian című helyi lapnak – írja a CnEVPost. Ez már nem egy labor, vagy pilot üzem lesz, hanem a nagy mennyiségű sorozatgyártás felfuttatását kezdik meg még 2025-ben.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 Az Svolt korábbi, prizmatikus akkucellái (illusztráció). Az első ügyfelük az új technológia kapcsán a Mini márka lesz, melynek villanyautóbiól kettő is Kínában készül jelenleg. Hogy melyik típusról van szó, azt egyelőre nem tudni, de az Svolt annyit elárult, hogy egy 2027-ben sorozatgyártásba kerülő következő generációs járműről beszélünk. A hagyományos, folyékony elektrolittal töltött cellákhoz képest a félig szilárdtest kialakítás csökkenti a folyadék mennyiségét, amely segíti az energiasűrűség növekedését. A teljesen szilárdtest akkumulátorok ezzel szemben egyáltalán nem tartalmaznak folyékony elektrolitot, így nemcsak az adott tömegre vagy térfogatra vetített kapacitásuk nagyobb, de jelentősen biztonságosabbak is. Egy másik kínai lap, a China Star Market, azt is tudni véli, hogy az új, zacskós tokozású cellák 300 Wh/kg energiasűrűséggel rendelkeznek – írja a CnEVPost. Ez lényegesen jobb, mint az MG által használ 180 Wh/kg energiasűrűségű cellák, így szinte biztos, hogy nem LFP, hanem NMC kémiáról beszélünk. MINI Cooper A legtöbb ma használt hagyományos NMC cella 260-280 Wh/kg körül van. A rekorder jelenleg a CATL condensed battery, amelynek zacskós tokozású változata egészen 500 Wh/kg-ig megy el, ám csak speciális felhasználásra szánják, autókba egyelőre még drága és nem készül elég nagy darabszámban sem. Ennek pontos felépítéséről egyelőre keveset tudni, hétpecsétes titok. Az Svolt egyébként fejleszti már a félig szilárdtest-akkuk második generációját is, amelyek energiasűrűsége 360 Wh/kg lesz, míg teljesen szilárdtest akkumulátoruk 400 Wh/kg-ot ígér. Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!