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
auto

Féléves rekordot döntött az elektromos kisáruszállítók piaca

elektromos autó piac
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvcHJlc2FsZXMvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY0L3ByZXNhbGVzLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9raWEtZXY0LTYwMHg1MDAtMDcxNi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA3L2tpYS1ldjQtMTMwMHgxNjAwLTA3MTYuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9raWEtZXY0LTEzMDB4MTYwMC0wNzE2LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

2025 júniusában 153 új tisztán elektromos kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba hazánkban, ami 46 százalékos csökkenés 2024 azonos hónapjához képest, ahhoz azonban elég volt, hogy megdőljön az első hat hónap értékesítési rekordja.

A júniusi személyautós statisztika itt található:

Soha ennyi villanyautót nem adtak még el Magyarországon

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

Típusok

Az elektromos kishaszongépjárművek piacán júniusban meglepő első helyezettet avattunk, a Nissan Townstar végzett az élen, ami a Renault Kangoo testvérmodellje és a francia partnernél készül. Azért mondjuk, hogy meglepődtünk, mert a típusból az első öt hónapban összesen 16-ot adtak el, míg most egy csapásra 42 érkezett belőle.

Egészen véletlenül tavaly egész évben, azaz tizenkét hónap alatt fogyott a modellből pontosan ugyanannyi itthon, mint most csak júniusban.

A dobogó második és harmadik fokán az Opel Movano és a Volkswagen ID. Buzz Cargo végeztek. Előbbi szintén kicsit sötét lónak minősül, mert tavaly összesen kettő, idén pedig az első öt hónapban egyetlen egy sem talált gazdára belőle a magyar piacon, míg most egyszerre jött 12 darab. Ha a német cég hazai képviseletének PR osztályán dolgoznánk, most azt írnánk, hogy 500 százalékkal nőtt a magyar Movano flotta.

# Típus 2025. június
1 NISSAN TOWNSTAR 42
2 OPEL MOVANO 12
3 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 11
4-5 MERCEDES CITAN 10
4-5 TOYOTA PROACE CITY 10
6-7 FORD TRANSIT COURIER 9
6-7 OPEL COMBO 9
8 FORD TRANSIT CUSTOM 7
9 DACIA SPRING VAN 6
10 TOYOTA PROACE 5
11-14 MERCEDES VITO 4
11-14 OPEL VIVARO 4
11-14 RENAULT KANGOO VAN 4
11-14 RENAULT MASTER 4
15 PEUGEOT BOXER 3
16-18 CENNTRO LOGISTAR 100 2
16-18 FIAT DOBLO CARGO 2
16-18 TOYOTA PROACE MAX 2
19-25 CITROEN BERLINGO 1
19-25 CITROEN JUMPY 1
19-25 FIAT DUCATO 1
19-25 FORD TRANSIT 1
19-25 MAXUS ETERRON 9 1
19-25 MERCEDES SPRINTER 1
19-25 PEUGEOT EXPERT 1
Egyéb: 0
Összesen: 153

Az első félév végén továbbra is a BYD ETP3 vezet, míg a második a Toyota Proace City, a harmadik pedig a VW ID.Buzz Cargo. A Nissan Townstar viszont feljött a negyedik helyre és még az ezüst is elérhető távolságba került.

# Típus 2025.
január-június
Változás
1 BYD ETP3 87 135%
2 TOYOTA PROACE CITY 66 12%
3 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 60 30%
4 NISSAN TOWNSTAR 58 76%
5 OPEL COMBO 57 217%
6 CENNTRO LOGISTAR 100 51 132%
7 PEUGEOT PARTNER 49 390%
8 FORD TRANSIT CUSTOM 36
9 MERCEDES CITAN 34 -57%
10-11 TOYOTA PROACE MAX 33
10-11 MERCEDES SPRINTER 33 10%
12 TOYOTA PROACE 26 30%
13 FORD TRANSIT COURIER 21
14 MERCEDES VITO 19 -72%
15-16 FORD TRANSIT 17 -85%
15-16 RENAULT MASTER 17
17 RENAULT KANGOO VAN 16 129%
18 CITROEN JUMPER 16
19-20 DACIA SPRING 13 -84%
19-20 CITROEN BERLINGO 13 160%
Egyéb 0
Összesen: 792 +7%

Azon típusok között, amelyek 50 példánynál nagyobb darabszámban fogytak, a BYD és a Nisan furgonja mellett az Opel Combo és a Cenntro Logistar 100 mutatták a legnagyobb növekedést.

A Top 20 vesztesei a Mercedes-Benz Citan és Vito, valamint a Ford Transit, amelyek tavaly igazi sztárok voltak. A Dacia Spring furgon változata sem járt nagyobb sikerrel 2025-ben, mint a személyautó variáns.

Márkák

Júniusban természetesen a márkák listáját is a Nissan vezette az Opel és a Ford előtt.

# Márka 2025. június
1 NISSAN 42
2 OPEL 25
3-4 FORD 17
3-4 TOYOTA 17
5 MERCEDES 15
6 VOLKSWAGEN 11
7 RENAULT 8
8 DACIA 6
9 PEUGEOT 4
10 FIAT 3
11-12 CENNTRO 2
11-12 CITROEN 2
13 MAXUS 1
Egyéb: 0
Összes: 153

Az első hat hónap összesítésében még mindig a Toyota az első – a márka tavaly év végén a hatodik volt, innen ugrott előre. Szép teljesítmény!

A második BYD sem panaszkodhat a 135%-os növekedés és az ezüst láttán, a Mercedesnek viszont valószínűleg keserédes a bronz. A tavalyi évet ők nyerték meg a magyar elektromos LCV piacon, de most 52 százalékos mínuszban vannak.

A Ford, a 2024-es éves lista második helyezettje most csak ötödik, miután több mint harmadával csökkentek az eladások. Előttük van az Opel is, amely valahogy darabra pont annyi elektromos kisáruszállítót adott el június végéig, mint egy évvel korábban.

# Márka 2025.
január-június
Változás
1 TOYOTA 125 58%
2 BYD 87 135%
3 MERCEDES 86 -52%
4 OPEL 77 0%
5 FORD 74 -35%
6 PEUGEOT 62 121%
7 VOLKSWAGEN 61 13%
8 NISSAN 58 76%
9 CENNTRO 54 74%
10 CITROEN 36 200%
11 RENAULT 33 371%
12 FIAT 14
13 DACIA 13 -84%
14 FARIZON 5
15 IVECO 3
16-17 GOUPIL 2 -82%
16-17 MAXUS 2
Egyéb: 0 na.
Összesen: 792 +7%

Csoportszinten összesítve továbbra is a Stellantis vezet, mögöttük stabil második a Toyota. A BYD és a Merci között éles a küzdelem a bronzért, de a momentum a kínai cégnél van.

# Cégcsoport 2025.
január-június
Változás
1 STELLANTIS 189 62%
2 TOYOTA 125 58%
3 BYD 87 135%
4 MERCEDES-BENZ VANS 86 -52%
5 FORD 74 -35%
6 VOLKSWAGEN CSOPORT 61 13%
7 NISSAN 58 76%
8 CENNTRO 54 74%
9 RENAULT CSOPORT 46 -47%
10 GEELY 5
11 IVECO 3
12 GOUPIL 2 -82%
13 MAXUS 2
Egyéb: 0
Összesen: 792 +7%

Hajtáslánc

Idén júniusban 2058 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban. Ezek 7,4 százaléka, azaz 153 darab volt tisztán elektromos.

Az első hat hónapban összesen 792 elektromos kisáruszállító fogyott (+7%), amivel részesedésük 6,7 százalékra nőtt. Érdekesség, hogy a hazai LCV piac idén 11 százalékot esett.

A legnagyobb visszaesést a dízel hajtás produkálta (-17%), de még így is a piac 85 százalékát tudhatják magukénak. A mild hibridek a semmiből jöttek fel három százalék fölé – tavaly összesen kettő fogyott hat hónap alatt, most viszont 404-nél járunk.

A benzinesek részesedése 3,1%, míg a hibrideké és plug-in hibrideké együtt is kevesebb mint 1%.

Májusban csökkent az elektromos kisáruszállítók eladása Magyarországon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás