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
auto

Megmutatta apró villanyautóját a Honda

A Honda leleplezte vadonatúj tisztán elektromos autóját, az N-ONE e: névre keresztelt modellt. Az újdonság egy kei autó, azaz a japán piacon hivatalosan meghatározott, rendkívül kompakt méretű járműkategória képviselője.

Az N-ONE e: a Honda második ilyen elektromos miniautója a tavaly bemutatott N-VAN e: után, és úgy tudni, műszaki rokonság is van a két jármű között. A pontos hajtáslánc- és akkumulátoradatokat ugyan még nem közölték, de a cég megerősítette, hogy az újdonság a japán WLTC szabvány szerint több mint 270 kilométeres hatótávot kínál – ez 25 kilométerrel több, mint az N-VAN e: esetében. Összehasonlításként, az N-VAN e: 39 kW/162 Nm vagy 47 kW/162 Nm teljesítményű motorokkal és 29,6 kWh kapacitású akkumulátorral érhető el.

A modell a japán infrastruktúra és felhasználási szokások sajátosságainak megfelelően két töltőcsatlakozót kapott, mindkettőt az autó elején, ami megkönnyíti a parkolóban történő töltést. A jobb oldali port a normál, a bal oldali a gyorstöltést teszi lehetővé. Az N-ONE e: támogatja a V2H (Vehicle to Home) kétirányú töltési rendszert is, így áramkimaradás esetén akár vészhelyzeti áramforrásként is használható.

A külső formaterv erősen támaszkodik a belső égésű motoros N-ONE-ra, ugyanakkor az elektromos változat modernebb és karakteresebb megjelenést kapott. A kagylószerű motorháztető, a lapított tetejű kerek fényszórók és a széles, függőleges első rész markánsabb kiállást kölcsönöz az autónak, míg a 14 colos, hatküllős könnyűfém keréktárcsák és a letisztult LED-es hátsó lámpák játékosabb, fiatalosabb stílust adnak neki.

Az utastérben szintén magasabb szintű kidolgozottság figyelhető meg a benzines verzióhoz képest. Az N-ONE e: új műszerfalat kapott, letisztult középkonzollal, gombos váltókapcsolóval és digitális műszeregységgel. A kéttónusú, kétküllős kormánykerék tovább fokozza az elegáns megjelenést.

A Honda ősszel kezdi meg az N-ONE e: forgalmazását Japánban, és bár egyelőre nem érkezett erről hivatalos megerősítés, a Goodwoodi Sebességfesztiválon bemutatott Super EV Concept vélhetően egy európai változat előfutára.

Jöhet az új cukiságbomba? Videón a Honda apró elektromos autója

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás