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 Kémfotósoknak sikerült lencsevégre kapniuk a Tesla Model Y hosszított tengelytávú változatát a németországi Nürburgringen. A modellről már korábban is napvilágot láttak információk, ám most először készült róla részletesebb felvétel, mely a hátsó utasok számára kínál majd jelentősen több teret. Európai vakáció A Tesla Model Y megnyújtott verziójáról már idén júliusban napvilágot látott néhány kép Kínából, hála az ottani típusengedélyeztetési eljárásnak. A stúdióképek azonban mégsem olyan izgalmasak, mint természetes környezetében megfigyelni egy nagyvadat, így mindenképp érdekesek a CarBuzz fotósai által készített kémfotók, amelyek a járművet szinte minden szögből csupán minimális álcázással mutatják. Hivatalos: 18 centivel hosszabb, hatüléses Model Y érkezik A Model Y L (Long) teljes tengelytávja eléri a 3040 millimétert, összességében pedig 185 milliméterrel hosszabb a standard kivitelhez képest. Ebből 150 milliméter körüli a tengelytáv nyújtása, ami jelentős lábteret eredményezhet az első ülések mögött. A Tesla viszonylag kevés külső módosítást végzett az elektromos SUV-n a hosszított változathoz. A hátsó ajtó kissé hosszabb lett, és a tetővonalat is enyhén megváltoztatták. A megnövelt hossz ellenére a hátsó ajtó már nem éri el a hátsó kerékívet, helyette egy kisebb karosszériaelem került közéjük. A képeken látszik, hogy az álcázás csak a hátsó ajtókilincsek elől hátrafelé terjed, jelezve, hogy a legfőbb változások ezen a részen találhatók. Az autó orra is álcázva van, de a látottak alapján ugyanazzal a kialakítással rendelkezik, mint a frissített, „Juniper” kódnév alatt futó Model Y. Az új felnik designja is látható, bár nem teljesen fedetlenül, a hátsó kerék jobban kivehető, mint az első. Tesla Model Y Long Wheelbase Spied Testing Near Germany's Famed Race Track. Read: https://t.co/NTAruYVFIZ #industrynews #carnews — CarBuzz (@CarBuzzcom) August 11, 2025 Mivel ezt a Model Y-t a németországi Nürburgringen észlelték, kezdetben azt feltételezték, hogy az új Model Y Performance modellről van szó. Közelebbről megvizsgálva azonban kiderült, hogy nem ez a helyzet, különösen olyan részletek alapján, mint a hétköznapi használatra szánt Continental EcoContact 7S gumiabroncsok, amelyek helyett egy pályára alkalmasabb abroncsra számítanánk egy Performance változatnál. Ennek ellenére nem ritka, hogy az autógyártók még a normál modelleket is tesztelik a Nürburgringen. A hosszú pálya számos hasonlóságot mutat egy kiváló országúttal, általános dinamikai tesztekhez. Emellett az iparági napokon zárt pályaként működik, így a tesztpilóták konzisztensek maradhatnak, és nem kell aggódniuk a szembe jövő forgalom miatt. Bár elsősorban a kínai piacot célozza, a hosszított tengelytávú Model Y-nak Európában is lenne potenciálja. Az európai teszthelyszín talán már a globális forgalmazás előkészületeinek jele. A Tesla korábban kínált harmadik üléssorral Model Y-t, de ott a hátsó hely rendkívül szűk volt, mint az kiderült saját tesztünkből is. Villanyautó teszt: Tesla Model Y LR AWD 7 üléssel – elemes autó gyerekeknek 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!