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
auto

Kémfotók: már Európában tesztelik az extra nagy Model Y-t

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

Kémfotósoknak sikerült lencsevégre kapniuk a Tesla Model Y hosszított tengelytávú változatát a németországi Nürburgringen.

A modellről már korábban is napvilágot láttak információk, ám most először készült róla részletesebb felvétel, mely a hátsó utasok számára kínál majd jelentősen több teret.

Európai vakáció

A Tesla Model Y megnyújtott verziójáról már idén júliusban napvilágot látott néhány kép Kínából, hála az ottani típusengedélyeztetési eljárásnak. A stúdióképek azonban mégsem olyan izgalmasak, mint természetes környezetében megfigyelni egy nagyvadat, így mindenképp érdekesek a CarBuzz fotósai által készített kémfotók, amelyek a járművet szinte minden szögből csupán minimális álcázással mutatják.

Hivatalos: 18 centivel hosszabb, hatüléses Model Y érkezik

A Model Y L (Long) teljes tengelytávja eléri a 3040 millimétert, összességében pedig 185 milliméterrel hosszabb a standard kivitelhez képest. Ebből 150 milliméter körüli a tengelytáv nyújtása, ami jelentős lábteret eredményezhet az első ülések mögött.

A Tesla viszonylag kevés külső módosítást végzett az elektromos SUV-n a hosszított változathoz. A hátsó ajtó kissé hosszabb lett, és a tetővonalat is enyhén megváltoztatták. A megnövelt hossz ellenére a hátsó ajtó már nem éri el a hátsó kerékívet, helyette egy kisebb karosszériaelem került közéjük. A képeken látszik, hogy az álcázás csak a hátsó ajtókilincsek elől hátrafelé terjed, jelezve, hogy a legfőbb változások ezen a részen találhatók. Az autó orra is álcázva van, de a látottak alapján ugyanazzal a kialakítással rendelkezik, mint a frissített, „Juniper” kódnév alatt futó Model Y. Az új felnik designja is látható, bár nem teljesen fedetlenül, a hátsó kerék jobban kivehető, mint az első.

Mivel ezt a Model Y-t a németországi Nürburgringen észlelték, kezdetben azt feltételezték, hogy az új Model Y Performance modellről van szó. Közelebbről megvizsgálva azonban kiderült, hogy nem ez a helyzet, különösen olyan részletek alapján, mint a hétköznapi használatra szánt Continental EcoContact 7S gumiabroncsok, amelyek helyett egy pályára alkalmasabb abroncsra számítanánk egy Performance változatnál.

Ennek ellenére nem ritka, hogy az autógyártók még a normál modelleket is tesztelik a Nürburgringen. A hosszú pálya számos hasonlóságot mutat egy kiváló országúttal, általános dinamikai tesztekhez. Emellett az iparági napokon zárt pályaként működik, így a tesztpilóták konzisztensek maradhatnak, és nem kell aggódniuk a szembe jövő forgalom miatt.

Bár elsősorban a kínai piacot célozza, a hosszított tengelytávú Model Y-nak Európában is lenne potenciálja. Az európai teszthelyszín talán már a globális forgalmazás előkészületeinek jele.

A Tesla korábban kínált harmadik üléssorral Model Y-t, de ott a hátsó hely rendkívül szűk volt, mint az kiderült saját tesztünkből is.

Villanyautó teszt: Tesla Model Y LR AWD 7 üléssel – elemes autó gyerekeknek

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás