PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMC9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMC9raWEtZXYzLTEzMDB4NjAwLXYyLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTAva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC12Mi5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A PostNord az északi országok vezető logisztikai és csomagküldő szolgáltatója, mely a régió csomagküldeményeinek 35 százalékáért felel. A flotta 2023-ban Norvégiában megkezdett elektrifikációja során a társaság emissziómentes járművei napi 1500 kilométeres futásteljesítményt értek el, amellyel három év alatt előreláthatólag 2.100 tonna szén-dioxid kibocsátását takarították meg. A projekt, mely az Einride partnerségével valósult meg, a sikeres start után most egy újabb mérföldkőhöz érkezett: a két vállalat együttműködésének szorosabbra fűzésével az elektromos szállítási teljesítményt a duplájára, évi 1,3 millió kilométerre növelik. A bővítés az osloi régió és környékének kulcsfontosságú útvonalait érinti és az Einride intelligens áruszállítási ökoszisztémáján alapul, mely a teherautókon kívül – többek között – magában foglalja az Einride Saga mesterséges intelligencia által támogatott útvonaltervezés-optimalizáló eszközt is. A lépés része a PostNord hosszú távú fenntarthatósági törekvéseinek, melyek célja a fosszilis energiahordozók teljes száműzése a logisztikából 2030-ra. fotó: Einride Arról, hogy a bejelentett bővítés új járművek üzembe állítását vagy a meglévő flotta által kiszolgált terület növelését jelenti-e, csak May-Kristin S. Willoch-nak, a PostNord Norway adat- és környezetvédelmi vezetőjének nyilatkozatából következtethetünk: „Az Einride-dal kötött partnerségünk lehetővé teszi számunkra, hogy érdemi lépéseket tegyünk a fenntartható és költséghatékony logisztika felé. A bővítéssel regionális flottánk nagy része már teljesen elektromos Norvégiában.” A két vállalat szeptemberben azzal került reflektorfénybe, hogy megvalósította a világ első olyan határátlépését, amelyet egy fülke nélküli, teljesen elektromos, önvezető teherautó vitt véghez. Az Európai Unió által társfinanszírozott MODI projekt részeként megvalósult bemutató ráirányította a figyelmet az Einride elektromos és autonóm technológiáinak a határokon átívelő csomagszállításba és vámkezelésbe való zökkenőmentes integrálhatóságára, míg a PostNord részvétele hangsúlyozta a vállalat elkötelezettségét a fenntartható, digitális áruszállítási megoldások nagymértékű előremozdítása iránt Észak-Európában. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!