100 kW-os DC töltéssel kombinálja a 22 kW-os AC töltést a Renault

A Renault Zoek óriási előnye az opcionálisan elérhető 22 illetve 43 kW-os váltóáramú (AC) gyors- illetve villámtöltési lehetőség. Míg az összes többi autó csak drágán kiépíthető egyenáramú villámtöltő berendezéssel tölthető fel elfogadható idő alatt, addig a Renault Zoe az autó motorjának és belső elektronikáinak innovatív használatán keresztül váltóáramról is képes a villámtöltéshez szükséges teljesítmény felvenni. Ennek ellenére érthetetlen, hogy a Renault eddig miért nem tett DC villámtöltési opciót is a Zoeba, aminek az autón belüli kiépítése az AC töltés megvalósításához képest valószínűleg elhanyagolható összeg lenne.

Renault jövő: 100 kW egyenáram (DC) az alsó két érintkezőn, míg 43 kW váltóáram (AC) a felső Type2 csatlakozón.
Renault jövő: 100 kW egyenáram (DC) az alsó két érintkezőn, míg 43 kW váltóáram (AC) a felső Type2 csatlakozón.

Úgy tűnik, hogy a növekvő akkumulátor kapacitás mellett a Renault is érzi, hogy az AC töltésnek a 43 kW-tal elérték a határát, így a nagyobb akkuk gyorsabb töltéséhez a jövőben DC töltési lehetőségre is szükség lesz. A napokban be is jelentették, hogy a jövőben a Renault elektromos autóin egyetlen Type2 alapú CCS (az EU szabvány) csatlakozón keresztül fognak 22 kW-os AC és 100 kW-os DC töltési lehetőséget biztosítani.

Renault Zoe R90 és Q90 (2017)

Hogy ez a bejelentés a nemrég bemutatott 2017-es Renault Zoet miként érinti azt egyelőre nem lehet tudni, de elképzelhető, hogy ezt a töltési mechanizmust csak a később megjelenő modellekben alkalmazzák majd. Ha a mostani bejelentéshez tartják magukat, akkor a Renault-kból újra eltűnik a 43 kW-os AC töltés lehetősége, helyét a DC töltés veszi át. Érdekes látni továbbá, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség DC villámtöltéssel eddig nem rendelkező tagja, a Renault nem a szövetség másik két tagja által teljes mellszélességgel támogatott CHAdeMO szabványt, hanem a német gyártók által preferált CCS-t választotta.

EZT OLVASTAD MÁR?  Megnyílt az első 150 kW-os elektromos autó töltő Svájcban

Elektromos autót használsz?

2 gondolat a “100 kW-os DC töltéssel kombinálja a 22 kW-os AC töltést a Renault” című anyaggal kapcsolatban

  • 2016-11-14 at 07:56
    Permalink

    Budapesten a Rákospalotai határút és a János utca sarkán álló Lidl parkolójában a közelmúltban beüzemeltek egy 3szabványos (CHAdeMO + CCS + Type2) villámtöltőt.
    Sem a chademo.com sem a chargemap.com nem tud róla.
    Mi ez a nagy titkolózás?

    Válasz
  • 2016-11-28 at 08:21
    Permalink

    Az a baj ,hogy sokféle térképből lehetne összegyúrni ,hogy mindenki mindent lásson :
    -mert a csak AC-n tudok töltenieket nem érdekli a Csademós térkép,
    -mert a CCS-en töltőket nem érdekli az AC oszlopok helyei,
    -a legtöbb autóst nem érdeklik a Teslás töltő pontok,
    -sokaknak hiába volna ott a térképen a 230-as konnektor 16 A-el,nem állna oda órákra,…stb,stb…

    Válasz

Hozzászólás