2,8 MWh energiatároló egység használt villanyautó cellákból

Hamburgban átadták az első olyan energiatároló rendszert, amit elektromos BMW-k használt akkumulátoraiból származó cellákból építettek. A 100 autóból kiszerelt 2600 akkumulátor modul a Vattenfall, a BMW és a Bosch által készített rendszerben 2,8 MWh áram tárolására és 2 MW teljesítmény leadására képes. A Battery 2nd Life projekt keretében elkészült rendszer célja, hogy előkészítse az akkumulátorok ilyen fajta újrahasznosításának módját, és átmeneti tárolóként szolgáljon Hamburg HafenCity negyedének áramellátásában.

Használt BMW akkumulátorokból épített 2,8 MWh-ás energiatároló egység Hamburgban (forrás: Battery 2nd Life)
Használt BMW akkumulátorokból épített 2,8 MWh-ás energiatároló egység Hamburgban (forrás: Battery 2nd Life)

A használt cellák kétféle feladatot is teljesítenek. Egyrészt nagy teljesítményű háttértárként szolgálnak a kerület egyik villámtöltő berendezéséhez, másrészt egy napelemes erőmű termelésének átmeneti tárolásával segítenek kiegyenlíteni az aktuális kereslet és kínálat közötti különbséget.

Használt villanyautó akkumulátorok második élete (forrás: Battery 2nd Life)
Használt villanyautó akkumulátorok második élete (forrás: Battery 2nd Life)

A Bosch által fejlesztett rendszer rendkívül gyorsan fel tudja venni a hálózatban lévő felesleges kapacitást és ugyanilyen gyorsan le is tudja adni azt, így az akkumulátor rendszer nagyon rugalmasan használható a hálózat ingadozásainak kompenzálására. A Battery 2nd Life program keretében a résztvevők sok új információt is gyűjtenek az akkumulátorok öregedési karakterisztikájával kapcsolatban, ami mind az autógyártásban, mind pedig a hálózati szintű energiatárolásban fontos lesz a következő években.

EZT OLVASTAD MÁR?  Sziget üzemű napelem rendszerek a Csendes-óceánon

Energiatároló egység Hamburgban

Elektromos autót használsz?