Újabb klasszikus amerikai izomautót ért el az elektromosítás

Az elektromos meghajtás népszerűségének folyamatos növekedését kitűnően mutatja, hogy egyre több olyan vállalat van, mely nem csupán új járműveket szeretne építeni kibocsátásmentes hajtáslánccal, hanem a múlt század autócsodáit is egy sokkal hatékonyabb és tisztább technológiával ruházza fel. Bár az ilyen átalakítások rendszerint borzasztóan drágák, mindig akadnak olyan kifinomult ízlésű vagyonos autógyűjtők, akik meglátják a szépséget a klasszikus formatervezés, és a modern meghajtás, valamint a futurisztikus felhasználói interfész kontrasztjában. Mostanában kimondottan gyakorivá váltak az elektromos meghajtású oldtimer járművek a hírportálokon, és míg néhányuk csak egyszeri koncepció, addig többük a gyártósorig menetel, hogy aztán valaki a boldog tulajdonosa lehessen. Október végén például a kaliforniai ICON mutatott be egy Tesla akkupakkal felszerelt 1949-es Mercury kupét, ami hamar az internet sztárja lett, legutóbb pedig a General Motors készített egy tisztán villanyos Camarot, ami bizony nem igazán nyerte el a hangos és füstölő izomautók rajongóinak tetszését. Míg azonban ez a két klasszikus csak bemutatódarabként szolgál, a brit Charge nevű start-up vállalat megunva, hogy a Ford nem hajlandó egy teljesen elektromos Mustanggal bővíteni a kínálatát (leszámítva azt az SUV-t, mely részben az izomautó vonalait örökli majd), úgy döntött, hogy saját maga fog pénzt keresni a típussorozat egy régebbi tagjának átalakításával:

Az elektromos kisteherautóiról ismert Arrivallel, és a Michelinnel társulva a Charge az 1960-as évek Ford Mustang Fastback és Convertible modelljeit választotta erre a feladatra. A hajtáslánc cseréjén dolgozó csapatban olyan mérnökök kaptak helyet, akik korábban a Formula 1-es Williamsnél, a McLarennél, és a Jaguarnál dolgoztak, így nem nehéz összerakni nekik egy brutális erejű járművet. Az elektromos hajtáslánccal az autó csúcsteljesítménye 300 kW, melyhez 7500 Nm forgatónyomaték társul. A 0-100-as sprint akár 3,09 másodperc alatt is meglehet, és választhatunk, hogy hátsókerék-, vagy összkerék-meghajtással szeretnénk vezetni. A villanyautó 50 kW-tal tölthető egyenáramon, a 64 kWh-s akkupakk viszont csak körülbelül 200 kilométeres hatótávot ad, minden bizonnyal az öreg izomautó tömege és aerodinamikai adottságai miatt. A zéró emissziós Mustangból összesen 499 darabot készít a vállalat, melyeket 200 000 fontos (74 millió forintos) indulóáron lehet beszerezni. Ha valakinek pont van ennyi megtakarított pénze, és azt nem az új Tesla Roadsterre tartogatja, akkor itt tudja megrendelni a Charge remekművét 5000 fontos foglaló ellenében.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.