A közlekedés, a távolsági utazás egyre több ember számára válik elérhetővé és mindennapivá a világban, ami természetesen nem ideális a környezetünk számára. A légkörbe jutó szennyező anyagok egyre növekvő részéért felelősek az utazásaink, és itt természetesen nem csak az egyéni közlekedésre, de a tömegközlekedésre is gondolni kell. Sajnos az elektromos légi közlekedés és elektromos tengerjáró hajózás ideje még nem jött el, de a helyi járatok után az elektromos busz egyre inkább életképes lehet a távolsági közlekedésben is. FlixBus első tisztán elektromos távolsági járata Franciaországban (Yutong Ice 12) A távolsági buszhálózatot üzemeltető, hazánkban is ismert FlixBus tavasszal kezdett fontos kísérletbe Franciaországban, ahol áprilisban a Párizs-Amiens közötti bő 160 km-es távon kezdett el elektromos autóbuszt használni az utasok szállítására. Az első helyszínt idén október végétől egy újabb, németországi követte. A Frankfurt és Mannheim között közlekedő, a frankfurti repülőtéren és Heidelbergben is megálló járaton cserélték a hagyományos technológiát 100%-osan elektromosra, amivel évi közel 82 tonna szén-dioxid kibocsátástól tudják megmenteni a környezetet. A kibocsátáscsökkentés szénerőművekben termelt árammal természetesen nem valósítható meg, ezért a vállalat a buszban elhasznált energiát teljes egészében megújuló forrásból szerzi be. A FlixBus Frankfurt Mannheim járatán használt 100%-ban elektromos BYD C9 A BYD C9 típusú, 51 férőhelyes busz naponta kétszer teszi meg oda-vissza az egy irányba bő 110 km-es távot, 207 kWh-ás akkumulátorát éjszakai töltéssel, illetve a végállomásokon kialakított 80 kW-os villámtöltőkkel tudják biztosítani. A teljesen lemerült akkumulátor teljes töltése nagyjából három óra, a hatótáv pedig 200 km. A BYD C9 töltése 80 kW-os töltőn kb. 3 óra 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!