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
auto
2024. 04. 26. péntek

Csatlakozik a Honda a Suzukihoz, Mitsubishihez, Subaruhoz, Volvohoz, és még számos másik autógyártóhoz, melyek a kereslet erőteljes zuhanását látva úgy döntöttek, nem indítanak többé dízelmotorral felszerelt autómodellt Európában. A már meglévő dízeles Hondákat 2021-ig, az új Civic megjelenéséig lehet megvásárolni, ezután nem lesz többé ilyen meghajtású jármű a kínálatban – árulta el a gyártó egyik igazgatója. Ez azt is jelenti, hogy innentől kezdve egyik új modell sem érkezik dízelmotorral a kontinensre, ehelyett inkább az elektromosításra koncentrálna a vállalat: 2025-re az eladott járműveinek kétharmada elektromos lesz a tervek szerint. Gyanítható azonban, hogy egy jó ideig a hangsúly a hibrideken lesz, és nem a tisztán elektromos meghajtású személyautókon. A legelső Honda, melynek már nem lesz szüksége gázolajra a működéshez, a CR-V lesz, melyet az 1,5 literes benzinmotoros változat mellett hibridként is megvásárolhatnak a fogyasztók a márciusi debütálása után, de ugyanez a sors vár a HR-V sportterepjáró, és a kisméretű Jazz modellekre is.

A Honda Everus VE-1 a gyártó eddigi legkomolyabb tisztán elektromos autóprogramja. Kár, hogy az európaiak csak képeken nézegethetik, Forrás: Gaadiwaadi

A normál hibrideken kívül számíthatunk azonban plug-in hibridekre is: a jelenlegi elképzelések szerint a Civic új változatának akkumulátora már külső forrásból is tölthető lesz. Az viszont egyelőre kérdéses, hogy ez az autó kapható lesz-e Európában, a Honda ugyanis egyelőre nem erősítette meg az érkezését. Az igazgató elmondása szerint ez a szabályozástól függ, azaz hogy a konnektoros hibrid megfelel-e a WLTP, vagy esetleg már egy szigorúbb emissziós teszten. Tovább árnyalja a dolgot az is, hogy a japán gyártó legnagyobb európai piacán, az Egyesült Királyságban éppen most kaszálták el a hibridek után járó állami támogatást. Ha nem is gőzerővel, de a Honda tisztán elektromos autók fejlesztésén is dolgozik. Ugyan a HR-V alapján épített olcsó Everus VE-1 villanyautó csupán Kínában kerül majd a kereskedésekbe, a már tesztelés alatt álló Urban EV állítólag globálisan elérhető lesz 2019-ben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.