PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 19. kedd

Újabb két gyártó állítja le dízelautóinak európai értékesítését

A Suzuki és a Mitsubishi is bejelentette, hogy kivonul dízelmeghajtású járműveivel az európai piacról, miután e szennyező üzemanyag népszerűsége a német vállalatok emissziós csalása következtében mélypontra süllyedt, és a döntéshozók is kezdenek ráébredni, hogy a mérgező gázokat kipufogó gépkocsikat nem kellene a városok legzsúfoltabb utcáira beengedni. Korábban már a Nissan és a Toyota is a dízeles autók kivonása mellett döntött, így a Suzuki és a Mitsubishi csatlakozásával a Mazda az egyetlen nagyobb japán autógyártó, amelyik továbbra sem hajlandó megszabadulni a dízelmotortól, de még csak komolyabb erőfeszítéseket sem tett ez idáig a modellkínálat villanyautókkal való bővítésére. Habár a japánok között egyedül maradt ezzel a stratégiával, azért mégsem a Mazda az egyetlen gyártó, mely makacsul ragaszkodik a dízelhez, bízva benne, hogy a motor hatékonyságát tovább finomítgatva képes lesz megfelelni az egyre szigorúbb uniós előírásoknak. A BMW éppen a napokban nyilatkozott arról, hogy a dízeles modelljei továbbra is elérhetőek maradnak a kontinensen, a német vállalat szerint ugyanis az általa készített modern és tiszta dízelmotorok a kulcsa az európai szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének.

A nálunk is népszerű dízeles Suzuki Vitarától is el kell búcsúzni, Forrás: CarsGuide

Persze a két japán manufaktúra jóval kisebb részesedéssel van jelen a dízelpiacon, mint a BMW. A Suzuki által a március végéig tartó egy év alatt értékesített 281 000 gépjárműnek kevesebb, mint egytizedét gázolaj működteti, míg a Mitsubishi dízelmotoros autói 30%-ot zsebeltek be a vállalat összes európai eladásából. Hamarosan viszont mindkét részarány nulla százalékra csökken, ugyanis a Suzuki még ez év végére megszünteti a dízelautók értékesítését, melyek gyártását már a nyáron le is állította az esztergomi létesítményben, a Mitsubishi pedig először a német és brit piacon húzza ki a dízeles járműveit a kínálatból, majd pedig hasonló sorsra jutnak azok Franciaországban, és Európa más államaiban is. Míg a Suzuki teljes mértékben lemond a dízelről az öreg kontinensen, és inkább az indiai piacra koncentrál, ahol az eladások 30%-a ehhez az üzemanyaghoz kötődik, addig a Mitsubishi egyelőre a dízeles pickup járműveit megtartja Európában.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.