Akár tisztán elektromos meghajtással is érkezhet a BMW i8-as sportautójának következő generációja, ez tűnik legalábbis a legvalószínűbb forgatókönyvnek egyelőre a vállalat vezetői szerint. A jelenleg kupé és roadster változatban is elérhető plug-in hibrid modell jövőjéről régóta megy a tanakodás: egyes vélemények szerint a következő generációs villany-BMW-k érkezésével többé egyáltalán nem lesz szükség az i8-asra, és így az i-jelzésű széria megszabadulhat egyetlen hibrid meghajtású tagjától. Mások szerint ez volt az első autó, mely bizonyította, hogy az esztétikum, a teljesítmény, és a technológiai fejlődés jól megfér egymás mellett egyetlen járműben, amit a mutatós eladási számok is alátámasztanak, így célszerű lenne megtartani a modellt, és egy felfejlesztett konnektoros hibrid hajtásláncot rakni a következő generációja alá. Ezt az opciót pártolja a fejlesztési igazgató, Klaus Fröhlich is, aki szerint az autó nem kimondottan moduláris felépítésű szénszálas-alumínium padlólemezébe túl drága és bonyolult lenne egy tisztán elektromos hajtásláncot beépíteni. A plusz teljesítmény viszont garantált lenne, ugyanis a háromhengeres benzinmotor helyére egy négy- vagy hathengeres szerkezet kerülne, 600 lóerő környékére tornázva fel a jelenlegi közel 370 lóerőt. Úgy tűnik viszont, hogy az i-széria valóban teljesen elektromossá válik, miután az i8 inkább az iNEXT SUV villanyhajtásának alkatrészeiből kapna ajándékba néhányat a legutóbbi ötlet szerint. A döntés még egyáltalán nem végleges, ám az akkumulátorszerződések alapján várhatóan még ebben az évben eldől, hogy zéró kibocsátásúvá válik-e a sportkocsi. A rossz hír viszont az, hogy bármilyen meghajtással is érkezik a megújult i8, várhatóan 2023 előtt nem juthatunk majd hozzá. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!