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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

EcoGP a Hungaroringen – 2019. 06. 01.

elektromos autó

2019. június 1-én a Hungaroringen kerül megrendezésre az Eco Grand Prix Magyarországi futama. Ez nem egy egyszerű gyorsasági verseny, sokkal inkább egy nagyon komoly stratégiai játék a nevező csapatok számára. A versenyen kizárólag tisztán elektromos autók indulhatnak.

A verseny célja elsősorban az, hogy megmutassuk a világnak, milyen hosszú távot képes megtenni 9 óra alatt egy tisztán elektromos autó. Másodsorban az, hogy kiderítsük, melyik autónak nagyobb a hatótávja, vajon egy VW eGolf többet tud megtenni azonos körülmények között, mint egy BMW i3? A kérdés tehát, hogy maximum hány körre képes egy elektromos autó úgy, hogy a töltéshez kizárólag egy CEE 32A három fázisú ipari csatlakozó használható.

Eco Grand Prix 2019

A futam során a versenyzők bármikor kiállhatnak a boxba tölteni, ahol 3×32 A, azaz 22 kW teljesítmény áll rendelkezésre minden autó számára. Minden csapatnak a saját töltésvezérlőjét (Mi az az EVSE?) vagy töltőjét kell magával hozni, a szervezők kizárólag a 32 A CEE aljzatot biztosítják. A maximális megengedett töltési teljesítmény 22 kW, külső akkumulátoros teljesítménynövelés vagy akkumulátor csere tilos. A töltési lehetőségek száma és a töltés ideje sincs korlátozva, így a csapatok az autó sebességének és a töltés idejének ideális összehangolásával tudják elérni a lehető legnagyobb megtett távot.

Vajon melyik a jobb taktika? Hatvannal vánszorogni, és minél ritkábban és rövidebb ideig tölteni, vagy a határon autózni, és gyakran kiállni egy rövid töltésre? A megmérettetésre bárki jelentkezhet a nevezési díj befizetésével, amelyből a villanyautosok.hu olvasói 50% kedvezményt kaphatnak. A kedvezmény érvényesítéséhez nevezéskor a 80edays kuponkódot kell megadni.

Nézd meg a nevezési listát, és ha olyan autód van, ami még nem szerepel, akkor jelentkezz, majd mutasd meg, hogy a tiéd a jobb. (Az sem gond, ha fent van a listán, hiszen akkor típuson belül is mehet a verseny.)

A rendezvényre szeretettel várják a nézőket is. Hagyományos autók kizárólag a külső parkolókat használhatják, a tisztán elektromos autók viszont a boxok közelében parkolhatnak.

A nevezési határidő május 25, de nem árt sietni, mert maximum 10 csapat nevezhet és 7 hely már elfogyott!

Eco Grand Prix Hungaroring 2018

A verseny programja a következő:

2019 május 31.

18:00 A versenyzők találkozója Budapesten, egy a későbbiekben megnevezett helyszínen.

2019. június 1.

07:00 A résztvevők találkozója a Hungaroring kapujánál
07:30 Biztonsági autós felvezetőkör
07:45 Az autók elhelyezése a rajtrácson
08:00 Az eco Grand Prix rajtja
12:00 Ebédszünet
12:30 Biztonsági autós felvezetőkör
12:45 Az autók elhelyezése a rajtrácson
13:00 A 2. futam rajtja
17:00 Az eco Grand Prix vége
17:15 Díjkiosztó rendezvény
18:00 Indulás a vacsorára az étterembe
19:00 Vacsora

A versenyen kizárólag 100%-ban eredeti állapotú elektromos autók indulhatnak, nincs lehetőség átépítésre. Az autót csak a regisztrált versenyzők vezethetik, azonban minden csapat tetszőleges számú vezetőt nevezhet. A vezetőknek rendelkezni kell jogosítvánnyal, amit be kell mutatni a szervezőknek.

Reggel 7:30-kor a versenyzők biztonsági autó mögött hajtanak fel a pályára, a felvezető autót maximum 3 autónyi távolságban kell követni. A felvezető kör után a vezetőtársaknak el kell hagyni a pályát és az autókat el kell helyezni a rajtrácson a rajtszám szerinti sorrendben. A versenybírók ekkor minden autóban lefényképezik a kilométer számlálót és a töltöttségi állapotot, hogy a versenyt az interneten követőknek minél több információt nyújthassanak.

Reggel 8:00-kor a lámpák zöldre váltanak és elkezdődik a körözés, ami pontosan 12:00-ig tart. A 4 órás futam után minden autónak ki kell állni a boxba, ekkor a töltés tilos.

13:00-kor elindul a második futam, az autók aktuális sorrendben történő elhelyezése után. A boxutcában a megengedett sebesség 20 km/h. Amennyiben egy autó a versenypályán lemerülne, a versenyzőnek az autóban ülve kell megvárni, amíg a biztonsági autó megérkezik és elvontatja a pályáról. Amikor a versenybírók észreveszik, hogy egy autó megállt a pályán, a verseny azonnal megáll és minden autónak ki kell állni a boxutcába. A lemerült autót elvontatják és a versenybírók által meghatározott büntetést kap, ami általában néhány perc töltés nélküli állást jelent majd a töltés után. A versenybírók a szabályok bármilyen megszegését büntetik, súlyos esetben kizárással.

Gyertek el, találkozzunk ezen az izgalmas rendezvényen!

Eco Grand Prix 2019

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.