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
auto
2024. 04. 16. kedd

A márciusi bemutató után majdnem három hónappal megkezdte a V3-as Supercharger töltőberendezések gyártását a Tesla a buffaloi Gigafactory 2 erre a célra létrehozott új gyártósorán, és a Tesla Motors Club szemfüles tagjai már rá is bukkanhattak az első helyszínre, ahonnan elindul a V3-as töltőállomások terjeszkedése. A felturbózott töltők bemutatásakor egyetlen tesztpéldány létezett San Franciscoban, ezen demonstrálták a teslások hogy milyen sebességre is képes a 250 kW-os berendezés egy ekkora teljesítményt kezelni tudó Model 3-ra csatlakoztatva. Ahhoz viszont, hogy a gombamód szaporodó 350 kW-ig is bővíthető villámtöltők mellett ismét a Tesla legyen az etalon a töltési teljesítmény és a végtelenül kényelmes utazások tekintetében, a V3-as töltőhálózatnak el kell terjedni és bárki számára elérhetővé kell válnia, ami időbe telik. Úgy tűnik viszont, hogy a texasi Wichita Falls mellett épülő Supercharger-állomás már V3-as villámtöltőknek fog helyet adni: az alábbi képeket a mike123abc nevű TMC felhasználó készítette, aki 12 darab 250 kW-os töltőoszlop építéséről számolt be, ám állítólag az állomás tervei 12 000 amperes és 400 voltos bekötést említenek, azaz egy töltőállásra 480 kW jut, ami jóval meghaladja még a V3-as töltők teljesítményét is. Könnyen lehet, hogy ezt a későbbi bővítés indokolja.

A Tesla egyelőre nem kommentálta, hogy mi készül Texasban, ám az állomás valamikor a nyár vége felé nyit, így hamarosan biztosan megtudjuk, hogy valóban egy V3-as állomásnak lehetünk-e szemtanúi. Az új generációs Superchargerek terjeszkedésének viszont már egyébként is itt az ideje, miután Elon Musk azt ígérte, hogy már áprilistól kezdődően megjelennek a nyilvános V3-asok az Egyesült Államokban, a negyedik negyedévben pedig Európába is eljut a technológia. Eközben a V2-es töltők sem maradnak érintetlenül, azok teljesítménye 150 kW-ra nő.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.