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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Tisztán elektromossá válhat a BMW hibrid sportautója

elektromos autó

Akár tisztán elektromos meghajtással is érkezhet a BMW i8-as sportautójának következő generációja, ez tűnik legalábbis a legvalószínűbb forgatókönyvnek egyelőre a vállalat vezetői szerint. A jelenleg kupé és roadster változatban is elérhető plug-in hibrid modell jövőjéről régóta megy a tanakodás: egyes vélemények szerint a következő generációs villany-BMW-k érkezésével többé egyáltalán nem lesz szükség az i8-asra, és így az i-jelzésű széria megszabadulhat egyetlen hibrid meghajtású tagjától. Mások szerint ez volt az első autó, mely bizonyította, hogy az esztétikum, a teljesítmény, és a technológiai fejlődés jól megfér egymás mellett egyetlen járműben, amit a mutatós eladási számok is alátámasztanak, így célszerű lenne megtartani a modellt, és egy felfejlesztett konnektoros hibrid hajtásláncot rakni a következő generációja alá. Ezt az opciót pártolja a fejlesztési igazgató, Klaus Fröhlich is, aki szerint az autó nem kimondottan moduláris felépítésű szénszálas-alumínium padlólemezébe túl drága és bonyolult lenne egy tisztán elektromos hajtásláncot beépíteni. A plusz teljesítmény viszont garantált lenne, ugyanis a háromhengeres benzinmotor helyére egy négy- vagy hathengeres szerkezet kerülne, 600 lóerő környékére tornázva fel a jelenlegi közel 370 lóerőt.

Úgy tűnik viszont, hogy az i-széria valóban teljesen elektromossá válik, miután az i8 inkább az iNEXT SUV villanyhajtásának alkatrészeiből kapna ajándékba néhányat a legutóbbi ötlet szerint. A döntés még egyáltalán nem végleges, ám az akkumulátorszerződések alapján várhatóan még ebben az évben eldől, hogy zéró kibocsátásúvá válik-e a sportkocsi. A rossz hír viszont az, hogy bármilyen meghajtással is érkezik a megújult i8, várhatóan 2023 előtt nem juthatunk majd hozzá.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.